Partnerzy serwisu:
Przetargi

Hala Kolei Mazowieckich powstanie w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Hala Kolei Mazowieckich powstanie w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego
Fot. KMHala Kolei Mazowieckich powstanie w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego
Koleje Mazowieckie poszukują partnera dla zaprojektowania i wybudowania hali utrzymaniowo-naprawczej dla swoich pociągów. Stanie ona w Sochaczewie. Kolejowy operator chce, aby w hali można było wykonywać naprawy i przeglądy aż do poziomu P4 całego taboru przewoźnika.

Przedmiotem przetargu jest zaprojektowanie, sfinansowanie i wybudowanie (wraz z wyposażeniem) hali napraw pojazdów kolejowych. Istotne jest jednak to, że podmiot odpowiedzialny za projekt i budowę zajmie się również eksploatacją obiektu przez lata.  

Serwis całego taboru KM

– Podstawową funkcją projektowanej hali ma być umożliwienie dokonywania napraw pojazdów różnych typów, eksploatowanych przez podmiot publiczny, w tym elektrycznych zespołów trakcyjnych (pięcioczłonowych, czteroczłonowych, trójczłonowych i dwuczłonowych) i lokomotyw oraz wagonów piętrowych, pojazdów spalinowych dwu- i jednoczłonowych. Umowa będzie obowiązywała co najmniej do końca 2031 r. – czytamy w ogłoszeniu.

Najistotniejszym kryterium wyboru oferty będzie cena brutto usług utrzymania na poziomie utrzymania P4 w latach 2020-2031. Stanowi ono 70% wagi kontraktu. 15% stanowią „terminy” (z podkryteriami: 5% – okres gwarancji jakości na każdy pojazd po wykonanej naprawie P4, 5% – łączny czas trwania napraw w poziomie utrzymania P4 w latach 2020-2031, 5% – okres trwania PPP), 10% to wartość techniczna infrastruktury (z podkryteriami: 5% wartość inwestycji, 2% – dodatkowe funkcjonalności, 3% – dobór rozwiązań i technologii), pozostałe 5% to „przejęcie ryzyk przez partnera prywatnego” (podkryteria: ryzyko o charakterze legislacyjnym – ryzyko wystąpienia zmian w przepisach prawnych, mających wpływ na realizację przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego stanowiące 1%, ryzyko wartości materialnej składników majątkowych na dzień zakończenia realizacji umowy o partnerstwie publiczno-prywatnej o wartości 2% oraz ryzyko związane z siłą wyższą o wadze 2%).

Skąd pomysł na PPP?

– Mieliśmy uwagi do jakości prac na poziomie P4 przez zewnętrzne firmy – tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" członek zarządu Kolei Mazowieckich Czesław Sulima. Samorządowy przewoźnik nie może samodzielnie sfinansować tak ogromnej inwestycji, nie da się też jej dofinansować z funduszy unijnych. – Stąd pomysł na wybór prywatnego partnera. Jesteśmy optymistami – mamy sygnały z rynku o zainteresowaniu udziałem w tym projekcie – podkreśla.

To jedno z największych postępowań w formule partnerstwa publiczno-prywatnego ogłoszone w Polsce. – Rzeczywiście, nie mieliśmy się na kim wzorować – przyznaje Sulima. Baza w Sochaczewie ma wykonywać naprawy na poziomie P4 całego taboru KM – zarówno starszych, jak i nowych pojazdów. Dla tego w postępowaniu na 71 nowych pociągów, które również ogłosiły KM, utrzymanie na poziomie P4 przez producenta jest tylko opcją. Zostanie ona wykorzystana, jeśli nie uda się znaleźć partnera prywatnego do budowy bazy. Jeśli projekt się powiedzie – najnowszy tabor również będzie przechodził naprawy P4 w nowej bazie.

Kontrakt wart 1,3 miliarda zł

Umowa ma obowiązywać przez okres 168 miesięcy od momentu jej podpisania. Oferty można składać do 16 sierpnia bieżącego roku. Koleje Mazowieckie oceniły wartość kontraktu na aż 1,36 mld zł. Właśnie rozpisanego konkursu ofert nie da się nie łączyć z olbrzymim zamówieniem taborowym, o którym także teraz poinformował przewoźnik. Można o nim przeczytać tutaj. O planach budowy hali do utrzymania taboru "RK" pisał w lutym tego roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wszystko o nowych pociągach Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Wszystko o nowych pociągach Kolei Mazowieckich

Jakub Madrjas 01 czerwca 2017

Ogromny przetarg na nowe pociągi Kolei Mazowieckich ogłoszony

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie odebrały ostatni zmodernizowany ezt EN57

Tabor i technika

Zobacz również:

Wszystko o nowych pociągach Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Wszystko o nowych pociągach Kolei Mazowieckich

Jakub Madrjas 01 czerwca 2017

Ogromny przetarg na nowe pociągi Kolei Mazowieckich ogłoszony

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie odebrały ostatni zmodernizowany ezt EN57

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5