Samorząd Kraju Pilzneńskiego w Czechach, po ogłoszonym przetargu, wybrał operatora przewozów kolejowych w regionie na 10 lat. To kolejny region, który pożegna się z usługami państwowego przewoźnika Ceske Drahy.
W efekcie przetargu i późniejszej aukcji najlepszą ofertę przedstawiło GW Train Regio. Chodzi o wykonywanie przewozów na linii Horaždovice – Klatovy z przedłużeniem do Strakonic (na magistrali Czeskie Budziejowice – Pilzno) i na linii Domażlice – Klatovy. To linie pod pasmem górskim Szumawy, stąd mowa o liniach „podszumawskich”. Co istotne: GW Train operuje już na liniach pod tym pasmem górskim w regionie budziejowickim.
Jak powiedział szef wydziału transportu Kraju Pilzneńskiego ostatecznie GW Train zaoferowało wykonywanie przewozów na linii przez 10 lat od grudnia 2023 za kwotę dopłaty w wysokości 155,94 koron czeskich za kilometr brutto (ok. 27 zł). W tym okresie ma wykonać 7,56 mln pociągokilometrów, z możliwością powiększenia zamówienia. Konkurentem GW Train Regio były w przetargu Ceske Drahy, które zaskarżyły decyzję Kraju Pilzneńskiego do państwowego urzędu zajmującą się konkurencją. Sprawę jednak definitywnie przegrały. Większość przetargów na inne linie w regionie państwowy operator jednak wygrał.
GW Train Regio zaproponował dla tej linii autobusy szynowe serii Stadler RS1,
które pojawiły się niedawno na rynku wtórnym. Chodzi o używane pojazdy , do których będzie można zabrać przynajmniej 8 rowerów i dwa wózki inwalidzkie i dziecięce. Będą miały wifi i nowoczesny system informacji pasażerskiej, a także ładowarki do urządzeń elektrycznych. Niewykluczone jest także użycie kupionych z Polski
autobusów szynowych SA109, które lada dzień powinny wyjechać na czeskie trasy.
GW Train Regio, w porozumieniu z Kolejami Dolnośląskimi,
obsługuje także trasę Sędzisław - Kralovec - Trutnov.