Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Grzymowicz: Mieszkańcy Olsztyna mają już dość nieudolności FCC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
21-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Urząd Miasta Olsztyna

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Grzymowicz: Mieszkańcy Olsztyna mają już dość nieudolności FCC
W poniedziałek, 19 sierpnia w Urzędzie Miasta odbyło się spotkanie prezydenta Olsztyna Piotra Grzymowicza z kierownictwem firmy FCC Construction - pierwsze od momentu odstąpienia przez miasto od umowy na realizację kontraktu na budowę trakcji tramwajowej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Inżyniera Kontraktu - firmy Grontmij.

- Pomimo, iż propozycja spotkania wyszła od FCC, nie przyniosło ono istotnego przełomu. Wykonawca nie zaproponował żadnych radykalnych rozwiązań organizacyjnych gwarantujących dotrzymanie terminu realizacji kontraktu, które mogłyby wpłynąć na zmianę decyzji ratusza. Przeciwnie, FCC Construction uznało, że zaawansowanie prac przy budowie trakcji tramwajowej jest na tyle duże, iż Urząd Miasta, jako zamawiający nie ma tytułu prawnego do odstąpienia od realizacji, a tym samym strony pozostają związane umową kontraktową – informuje Urząd Miasta Olsztyna.

Prezydent Piotr Grzymowicz, kierując się opinią inżyniera kontraktu oraz kierownictwa jednostki realizującej projekt jeszcze raz stwierdził, iż zaawansowanie prac nie daje żadnych gwarancji ukończenie inwestycji w terminach wyznaczonych pomocą unijną i podtrzymał decyzję o odstąpieniu od kontraktu z winy wykonawcy. - Głównym powodem takiej decyzji jest negatywna ocena zdolności realizacyjnych, wynikająca z braku wystarczającej liczby podwykonawców oraz kierowników poszczególnych robót, pomimo deklaracji miasta o gotowości przejęcia bezpośredniej płatności wobec podwykonawców zaangażowanych przez FCC. Nierealny harmonogram oraz  pięcioprocentowy stopień zaangażowania finansowego, wobec upływu siedemdziesięciu procent czasu przewidzianego na realizację inwestycji jest najlepszym uzasadnieniem decyzji władz Olsztyna – informują urzędnicy.

- Najwyraźniej szefowie FCC niewiele zrozumieli z tego, iż mieszkańcy Olsztyna mają już dość ich nieudolności – mówi prezydent Piotr Grzymowicz. – Wykazywaliśmy maksimum cierpliwości i życzliwości, uprzedzaliśmy o możliwym „czarnym” scenariuszu, ale to niewiele dawało, dlatego musieliśmy podjąć tak radykalną decyzję- dodaje.

Podczas spotkania podnoszono także kwestię opóźnień w projektowaniu, spowodowanych w opinii FCC zmiennymi stanowiskami miasta w kwestii poszczególnych rozwiązań projektowych. Według wykonawcy był to istotny powód w terminowym realizowaniu projektu. - Ta, podnoszona przez FCC argumentacja, nie znajduje potwierdzenia w faktach i dokumentach, z których niezbicie wynika, że powodem przeciągających się uzgodnień była niska jakość prezentowanych projektów, często niezgodna z programem funkcjonalno-użytkowym. Fakt odsyłania projektów do kolejnych poprawek wynikał jedynie z tego, iż często były one niekompletne lub oparte o nieaktualne mapy – podaje Urząd Miasta Olsztyna.

Decyzje związane z inwentaryzacją i zabezpieczeniem placów budów, na wniosek FCC zostały odłożone do najbliższego poniedziałku.

- Podtrzymujemy stanowisko FCC Construccion, które zostało przedstawione w zeszłym tygodniu, naszym zdaniem odstąpienie od umowy przez Urząd Miasta Olsztyn jest nieskuteczne - informuje "Rynek Kolejowy" Karolina Szydłowska, rzecznik prasowy FCC Polska.

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5