Partnerzy serwisu:
Biznes

Grupa SKPL rozwija swoją działalność

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
28-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Grupa SKPL rozwija swoją działalność
fot. Rafał JasińskiKard ze stacji w Szczucinie
Wywodząca się z kaliskiego Stowarzyszenia Kolejowych Przewozów Lokalnych Grupa SKPL najbardziej znana jest z prowadzenia ruchu towarowego oraz obsługi w ruchu pasażerskim kilku odcinków. O minionym roku oraz planach na najbliższe 12 miesięcy "Rynek Kolejowy" rozmawia z Albertem Mikołajczykiem z SKPL Cargo Sp. z o.o.

Rafał Jasiński, „Rynek Kolejowy”: Grupa SKPL prowadzi działalność w zakresie prowadzenia kolejowych przewozów towarowych, utrzymania infrastruktury oraz przewozu osób na liniach normalno- i wąskotorowych. Wykonuje również prace związane z utrzymaniem i modernizacją posiadanego taboru. Świadczą Państwo również usługi doradcze dla instytucji zarządzających infrastrukturą kolejową oraz samorządów, które chcą przywrócić ruch kolejowy na liniach lokalnych. Zatem działalność grupy jest dość szeroka. Która forma aktywności miała wiodące znaczenie w minionym roku?

Albert Mikołajczyk, Grupa SKPL: Zdecydowanie przewozy towarowe są naszym głównym źródłem dochodu. W ostatnim roku zaczęliśmy też dość aktywnie uczestniczyć przy naprawach i modernizacjach linii kolejowych, nie tylko przy obsłudze pociągów dowożących materiały na budowę, ale i wykonując prace zlecane przez głównych wykonawców. Z kolei działalność w zakresie doradczym traktujemy raczej w charakterze hobbystycznym.

SKPL prowadzi regularny ruch pasażerski na kilku lokalnych liniach kolejowych o różnej szerokości torów. Jak wykonywane są przewozy od strony organizacyjnej – czy są to przewozy organizowane przez właściwe samorządy lokalne (starostowie, burmistrzowie) czy mają one charakter komercyjny? Jak układa się współpraca z organizatorami przewozów?

W większości przypadków nie możemy liczyć na dofinansowanie ze strony samorządów pozwalające na pełne pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem przewozów. Dlatego działalność w tym zakresie prowadzimy tak, aby nie przynosiła nam strat. W przypadku połączeń sezonowych na trasach: Bytów – Lipusz i Węgorzewo – Kętrzyn oferowaliśmy rozkład jazdy zadowalający podróżnych, a jednocześnie pozwalający na osiągnięcie jakiegoś zysku przy jednoczesnej minimalizacji kosztów i ograniczonym finansowaniu ze strony samorządów. Z kolei pewnym fenomenem jest wąskotorówka w Pleszewie. Tutaj mamy do czynienia z produktem o stosunkowo niskich kosztach. Pleszew to obecnie nasze główne zaplecze techniczne. Tam też mamy ulokowanych pracowników stacjonarnych. Dodatkowym czynnikiem jest krótka trasa pozwalająca zaoferować częste połączenia przy stosunkowo niskiej cenie pociągokilometra.

Jaka była liczba uruchomionych pociągów oraz ilu podróżnych przewiozły pociągi pasażerskie uruchamiane w 2016 r.? Czy była to zadowalająca frekwencja dla przewoźnika?

W minionym roku uruchomiliśmy łącznie ponad 4 tys. połączeń na 4 stałych trasach. Konkretne liczby pozwolę sobie przemilczeć. Powiem tylko, że frekwencja była na tyle zadowalająca, że nadal widzimy potencjał w dalszym rozszerzaniu oferty.

Grupa SKPL pojawiła się w kontekście przywrócenia ruchu kolejowego na linii nr 115 Tarnów – Szczucin? Czy może Pan coś więcej powiedzieć o szansach na przywrócenie kursowania pociągów na tej trasie, a także roli SKPL w tym przedsięwzięciu?

W przypadku "Szczucinki" zaoferowaliśmy swoją pomoc lokalnym samorządom. Znając tamtejsze realia i chęć odtworzenia tego ciągu komunikacyjnego przez miejscowe władze zgłosiliśmy się niejako z gotowym rozwiązaniem. Teraz tak naprawdę wszystko zależy od porozumienia się wszystkich szczebli samorządów. Połączenie to miałoby być współfinansowane m.in. przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, który wyraził się w tej kwestii pozytywnie. Całość działań związanych z przygotowaniem przewozów i uruchomieniem połączeń wzięliśmy na siebie.

Jakie plany ma Grupa SKPL na 2017 r.? Co jest priorytetem do realizacji w nadchodzących 12 miesiącach?

Przede wszystkim skupiamy się na dalszym rozwoju tych gałęzi, które przynoszą nam przychody pozwalające obracać się na rynku i dalej inwestować. Obecnie udało nam się pozyskać 4 sprawne wagony motorowe typu M.152 znane w Czechach i na Słowacji jako seria 810, które zamierzamy wykorzystać do obsługi krótkich tras lokalnych wyłączonych ze struktur PKP PLK (więcej na ten temat tutaj - przyp. RK).
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

Tabor i technika

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

inf. pras. Siemens Mobility 20 lipca 2023

Automatyczny sprzęg cyfrowy. Korzyści i wyzwania dla unijnej branży kolejowej

Innowacje

Czeskie 810 w SKPL. Do połączeń całorocznych

Tabor i technika

Czeskie 810 w SKPL. Do połączeń całorocznych

Kasper Fiszer 26 stycznia 2017

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

Tabor i technika

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

inf. pras. Siemens Mobility 20 lipca 2023

Automatyczny sprzęg cyfrowy. Korzyści i wyzwania dla unijnej branży kolejowej

Innowacje

Czeskie 810 w SKPL. Do połączeń całorocznych

Tabor i technika

Czeskie 810 w SKPL. Do połączeń całorocznych

Kasper Fiszer 26 stycznia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5