Podczas konferencji wynikowej PKP Intercity spółka matka – PKP SA – również przedstawiła swoje wyniki za 2022 rok. Członek zarządu PKP SA wskazał, że grupa jest sporo ponad kreską.
Aż 49% przychodów ze sprzedaży Grupy PKP pochodzi od przewoźników towarowych. W pierwszej kolejności to PKP Cargo, w następnej – PKP LHS. Kolejne 36% to efekt pracy PKP Intercity i PKP SKM Trójmiasto – dwóch przewoźników osobowych w portfolio Grupy PKP. Zaledwie 15% przychodów generowanych jest z innych źródeł – np. z wynajmu powierzchni dworcowych, dzierżawy gruntów, reklamy itd.
Łączne przychody netto z wszystkich źródeł w Grupie PKP to 10 miliardów złotych i 793 milion złotych. Zysk? To 398 mln złotych (wynik EBIT to 744 mln zł, a EBITDA 1 mld 605 mln).
Grupa PKP ma też 25 miliardów złotych w aktywach trwałych. Kapitał własny Grupy to 12 miliardów 419 złotych. Spółka pochwaliła się także swoimi nakładami inwestycyjnymi. W ubiegłym roku głównie w PKP Intercity zainwestowano 1 miliard i 345 milionów złotych, a w PKP Cargo i LHS – 125 milionów złotych.
Warto zaznaczyć, że w wyliczeniach przestawionych przez członka zarządu PKP SA nie znajdują się wyliczenia związane z działalnością zarządcy infrastruktury - PKP PLK. PLK rozlicza się osobno.