PKP Polskie Linie Kolejowe i inne spółki z grupy PKP rozpoczynają świąteczne przewozy. Wszystko ma być dopięte na ostatni guzik.
Nad sprawnym kursowaniem pociągów w okresie świątecznych podroży czuwać będą zespoły pracowników z pogotowia technicznego PKP Polskich Linii Kolejowych oraz funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei, a także pracownicy ochrony. Dyspozytorzy PLK SA przez całą dobę utrzymują kontakt z przewoźnikami i służbami technicznymi oraz monitorują stan pogody.
W okresie świątecznym w dyspozycji pozostaje 175 zespołów szybkiego usuwania awarii i 16 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. W gotowości jest 66 pociągów sieciowych, które mogą być wykorzystane w przypadku usterek sieci trakcyjnej. Na wypadek awarii zapewniono również lokomotywy osłonowe.
SOK w gotowości
Nad bezpieczeństwem podróżnych na dworcach, stacjach i w pociągach w okresie od 7 do 10 kwietnia będzie czuwać blisko 3000 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, wspieranych przez Policję, Straż Graniczną i inne służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo publiczne. W dobie będzie zabezpieczać obszar kolejowy średnio ok. 350 patroli SOK (ponad 700 funkcjonariuszy). Dodatkowe patrole pojawią się w około 600 pociągach pasażerskich. Funkcjonariusze obecni będą również na szlakach kolejowych, w rejonach przejazdów kolejowo-drogowych, gdzie zadbają o bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Pracę funkcjonariuszy będzie wspierać ponad 100 psów służbowych oraz specjalistyczne sprzęty, m. in. Mobilne Centra Monitoringu, termowizory, noktowizory oraz lornetki.
Dodatkowe wagony w Intercity
PKP Intercity na bieżąco monitoruje frekwencję w swoich składach i jeśli zachodzi potrzeba, w miarę możliwości, wzmacnia je dodatkowymi wagonami. W ten sposób zwiększa liczbę miejsc siedzących, zapewniając odpowiedni komfort podróży. Komunikat dotyczący wzmocnień i dodatkowych pociągów
opublikowaliśmy tutaj.Wsparcie w podróży przez całą dobę
Aktualny rozkład dostępny jest na stronie portalpasazera.pl, w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i PKP.appka, a także na stronach przewoźników. Pod numerem całodobowej infolinii 703 200 200 można uzyskać informacje o połączeniach PKP Intercity. Na stacjach informacje o odjazdach i przyjazdach pociągów podawane są na ekranach oraz przekazywane w formie komunikatów głosowych.
7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym pomoc na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m.in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK organizuje dojazd podróżnych do stacji docelowej, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach. W przypadku opóźnień pociągów powyżej 120 min., na kilkudziesięciu największych dworcach, podróżni otrzymają przekąski i ciepłe napoje.