Dwie spółki z Grupy PKP Cargo wystąpiły o dofinansowanie projektów intermodalnych ze środków unijnych. Przedmiotem projektów są zakupy specjalistycznego taboru oraz modernizacja i rozbudowa terminala kontenerowego wraz z zakupem wyposażenia.
PKP Cargo oraz PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze złożyły w Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wnioski o dofinansowanie łącznie trzech projektów intermodalnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Dwa projekty realizowane przez PKP Cargo dotyczą zakupów taboru. Pierwszy – nabycia wagonów platform do przewozów intermodalnych, drugi – wielosystemowych lokomotyw i wagonów przeznaczonych do przewozów intermodalnych.
Trzeci projekt, realizowany przez Spółkę PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze, dotyczy przeprowadzenia prac budowlano-montażowych w Terminalu Intermodalnym w Małaszewiczach wraz z zakupem urządzeń technicznych, maszyn lub sprzętu. Możliwe dofinansowanie każdego z tych trzech projektów wynosi do 50 proc. kosztów.
– Grupa PKP Cargo osiąga coraz wyższe tempo wzrostu w przewozach intermodalnych. Aby utrzymać tę dynamikę, musimy inwestować w rozwój tego segmentu. Liczymy na przyznanie dofinansowania naszych projektów ze środków unijnych, co ułatwiłoby nam sprostanie zapotrzebowaniu rynku na usługi intermodalne, zarówno w kraju, jak i za granicą, w tym na szybko rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlaku – powiedział Krzysztof Mamiński, p.o. prezes Zarządu PKP Cargo.
Obecnie w PKP Cargo trwa procedura wyłaniania nowego prezesa. Więcej na ten temat piszemy
tutaj.