Właściciele przewoźników, którzy mieliby stworzyć konkurencję dla PKP Cargo pod egidą Agencji Rozwoju Przemysłu są sceptyczni wobec pomysłu Ministerstwa Skarbu Państwa.
Agencja Rozwoju Przemysłu przygotowuje plan konsolidacji państwowych przewoźników towarowych spoza Grupy PKP Cargo. W wariancie maksymalnym, pod egidą ARP miałoby dojść do konsolidacji 6 spółek córek podmiotów Skarbu Państwa zajmujących się kolejowymi przewozami towarowymi. Miałyby to być Lotos Kolej, Orlen KolTrans, Pol-Miedź-Trans, Koltar (Grupa Azoty), Euronaft Trzebinia i Jastrzębska Spółka Kolejowa.
Negatywnie wypowiedzieli się o konsolidacji (nieoficjalnie) przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz PKP Cargo. W tym tygodniu również kolejowe związki zawodowe wyraziły bardzo poważne zaniepokojenie.
Zarząd Grupy Azoty również bez entuzjazmu podchodzi do planowanej przez Agencję Rozwoju Przemysłu konsolidacji. Więcej na ten temat przeczytasz w Monitorze. Zapraszamy do rejestracji!
