Partnerzy serwisu:
Biznes

Growag zmienia się w RECARO Rail

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
05-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Od września 2023 r. Growag działa pod nową nazwą RECARO Rail. To efekt zmian właścicielskich z poprzedniego roku, kiedy to spółka z Grodziska Wielkopolskiego została przejęta przez światowego potentata znanego z produkcji foteli lotniczych czy fotelików dziecięcych. O tym, co czeka spółkę w najbliższych latach rozmawialiśmy z przedstawicielami RECARO.

W marcu 2022 r. RECARO – globalna firma znana m.in. z produkcji foteli lotniczych i gamingowych poinformowała o nabyciu firmy Growag – polskiego producenta foteli kolejowych. Efektem tej transakcji było uzupełnienie portfolio produktowego RECARO, po raz pierwszy w historii o fotele z segmentu transportu szynowego.

– Jestem bardzo dumny z tego strategicznego kamienia milowego dla RECARO, jakim jest dalsze poszerzanie naszej wiedzy specjalistycznej. Jest to kontynuacja budowania DNA naszej firmy, jakim jest długoterminowy zrównoważony rozwój i inwestowanie w działalność o znaczącym wzroście na poziomie globalnym – podkreślał wówczas w rozmowie z ,,Rynkiem Kolejowym” dr Mark Hiller, prezes RECARO.

W grudniu zeszłego roku René Dankwerth, który dotychczas był odpowiedzialny za sektor kolejowy w ramach Grupy RECARO, objął stanowisko prezesa zarządu Growagu. Zastąpił na tym stanowisku Marka Steina, który zdecydował się na opuszczenie firmy. Oprócz Dankwertha w zarządzie grodziskiej spółki znajdują się obecnie Michał Nowicki będący dyrektorem operacyjnym oraz Jan Pollak, który jest odpowiedzialny za finanse.
– Nasza filozofia zakłada dużą swobodę działania poszczególnych spółek. RECARO Aircraft Seating zlokalizowane w Świebodzinie zapewnia produkcję na rynek europejski. Poszczególne firmy z Grupy wymieniają się doświadczeniami i pomagają sobie, ale doskonale wiemy, że to każda z nich ma najlepszą wiedzę o oczekiwaniach klientów i wymogach obowiązujących na danym rynku – mówił podczas Targów TRAKO Mark Hiller, prezes i udziałowiec RECARO.

RECARO Rail

We wrześniu podczas targów Trako RECARO poinformowało o tym, że spółka Growag zmienia nazwę na RECARO Rail. Podkreślano przy tym, że firma stale się rozwija i dostarcza najnowocześniejsze produkty i rozwiązania spełniające wysokie wymagania i surowe standardy jakości w branży kolejowej. RECARO Rail pozostanie polską firmą z polskim zespołem, który od czasu dołączenia do Grupy RECARO ma jednak dostęp do rozszerzonych możliwości rozwoju, obiektów testowych i kompetencji projektowych. RECARO Rail pozostanie też producentem siedzeń kolejowych i nadal będzie się specjalizować w tym rodzaju produkcji.

Growag przez wiele lat był w Polsce monopolistą na rynku. Oczywiście poza kolejnictwem niewiele osób wiedziało o istnieniu tej spółki – w końcu pasażera jadącego pociągiem czy samolotem nie za bardzo interesuje, kto wyprodukował fotel. Pasażer ocenia jakość usługi oferowanej przez przewoźnika i ocenia ją np. decydując, czy fotele w samolotach Lufthansy są wygodne. – Growag był marką rozpoznawalną branżowo w Polsce. RECARO jest marką rozpoznawalną globalnie. Z naszych badań wynika, że jest sporo osób, które znają RECARO jako producenta foteli lotniczych, czy fotelików, ale nie znają żadnych innych producentów w tych branżach. Ta rozpoznawalność to nasz ogromny atut – podkreśla Dankwerth. – RECARO kojarzone jest z jakością wykonania, niezawodnością, bezpieczeństwem i dobrym designem. Chcemy, żeby dokładnie tak kojarzono również nasze produkty dla sektora kolejowego – dodał Dankwerth.

Co czeka RECARO Rail?

Decyzja o przejęciu Growagu była podyktowana chęcią pojawienia się na kolejnym, znaczenie większym rynku, jakim jest kolej. – Widzimy zmiany, jakie zachodzą w Europie czy innych regionach. Coraz więcej mówi się o rozwoju kolei dużych prędkości czy pociągów nocnych. Rośnie konkurencja pomiędzy lotnictwem a koleją i transportem indywidualnym. Pojawiają się nowe pojazdy jak e-VTOLL. Wygoda pasażera będzie miała tu kluczowe znaczenie dla pozyskania klienta, a my chcemy oferować fotele dla każdego z nich. – wyjaśniał Hiller.

– Chcemy utrzymać kompetencje, które ma Growag na rynku kolejowym. Firma przez wiele lat odnosiła na nim sukcesy i my to w pełni doceniamy. Naszą strategią będzie rozważny rozwój i poszerzanie działalności, ale będziemy to robić krok po kroku. RECARO Rail pozostanie firmą aktywną i zakorzenioną w polskim rynku, ale jednocześnie chcemy do niej wnieść nowe kompetencje, doświadczenie i pomysły, jakie mamy w innych spółkach. Dotyczy to np. lekkich konstrukcji, ergonomii czy projektowania z wykorzystaniem najnowszych narzędzi. Chcemy, aby nasze portfolio produktów wyróżniało się na tle konkurencji i dlatego wzmacniamy kompetencje lokalnych zakładów z naszej Grupy – zaznaczał René Dankwerth.

W RECARO Rail wdrożono już pewne rozwiązania m.in. sprawdzając produkowane fotele z wykorzystaniem tzw. pressure mapping, co ma pozwolić na wprowadzenie zmian zapewniających większy komfort. – Przez 16 lat pracowałem dla RECARO Aircraft Seating, a teraz przeniosłem się do Growagu. To zupełnie nowe wyzwanie, a jednym z zadań, jakie przed sobą stawiam, jest wdrożenie kultury i podejścia do projektowania foteli, jakie mamy w RECARO. Chcemy, żeby wszystkie nasze produkty ze sobą współgrały, a pierwszym efektem tych prac są nowe fotele, które pokazaliśmy na TRAKO – dodał Michał Nowicki. [O tym jakie robią one wrażenie będzie można przeczytać na naszych łamach już jutro – red.].

Przedstawiciele RECARO zdradzili nam także, że udało się im już pozyskać jednego nowego klienta ze Skandynawii, ale jak na razie nie chcą zdradzać szczegółów.

Growag i RECARO

Założona w 1972 roku, polska firma Growag specjalizuje się w projektowaniu i produkcji wysokiej jakości wyposażenia wnętrz pojazdów szynowych, głównie siedzeń do wagonów na krótkich i długich dystansach. Dostawca koncentruje się na lekkich i trwałych konstrukcjach, aby zmniejszyć wagę wagonów kolejowych, odnosząc duży sukces w Polsce i na rynku wschodnioeuropejskim.

Grupa RECARO obejmuje niezależnie działające oddziały RECARO Aircraft Seating w Schwäbisch Hall i RECARO Gaming w Stuttgarcie, a także RECARO Holding z siedzibą w Stuttgarcie. W 2020 roku skonsolidowana sprzedaż Grupy wyniosła ponad 300 milionów euro. Obecnie Grupa zatrudnia ponad 2,2 tys. pracowników w swoich lokalizacjach na całym świecie. Marka RECARO jest reprezentowana w segmencie foteli samochodowych przez licencjobiorcę RECARO Automotive, a w segmencie fotelików dziecięcych i wózków przez licencjobiorcę RECARO Kids.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W 2023 roku lekko wzrosła punktualność pociągów

Pasażer

W 2023 roku lekko wzrosła punktualność pociągów

Urząd Transportu Kolejowego 27 marca 2024

Przewozy dotowane to 97% rynku w Polsce

Pasażer

Przewozy dotowane to 97% rynku w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 30 marca 2024

Jak zmieniała się kolej pasażerska przez ostatnie 50 lat?

Pasażer

Jak zmieniała się kolej pasażerska przez ostatnie 50 lat?

Urząd Transportu Kolejowego 06 marca 2024

RECARO Rail: Nowe fotele Vela

Pasażer

RECARO Rail: Nowe fotele Vela

Łukasz Malinowski 09 października 2023

Zobacz również:

W 2023 roku lekko wzrosła punktualność pociągów

Pasażer

W 2023 roku lekko wzrosła punktualność pociągów

Urząd Transportu Kolejowego 27 marca 2024

Przewozy dotowane to 97% rynku w Polsce

Pasażer

Przewozy dotowane to 97% rynku w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 30 marca 2024

Jak zmieniała się kolej pasażerska przez ostatnie 50 lat?

Pasażer

Jak zmieniała się kolej pasażerska przez ostatnie 50 lat?

Urząd Transportu Kolejowego 06 marca 2024

RECARO Rail: Nowe fotele Vela

Pasażer

RECARO Rail: Nowe fotele Vela

Łukasz Malinowski 09 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5