Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Grodzisk Mazowiecki ws. remontu: Wykorzystać tory dalekobieżne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Grodzisk Mazowiecki ws. remontu: Wykorzystać tory dalekobieżne
Modernizacji linii nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego budzi sporo emocji. Każda z gmin, przez które przebiegają tory, ma swoją wizję co do remontu i organizacji komunikacji społecznej. PKP PLK będą miały nie lada zadanie, by zapewnić sprawny dojazd do Warszawy. Grodzisk Mazowiecki proponuje zastępczą komunikację szynową po torach dalekobieżnych.

Jeden z najbardziej obciążonych ruchem odcinków kolejowych w Polsce w niedalekiej przyszłości przejdzie gruntowną modernizację. Będzie się to wiązało z dużymi utrudnieniami dla wielu pasażerów, którzy dzisiaj codziennie muszą dostać się do Warszawy. – Rola kolei jest kluczowa – nie ma kolei, nie ma miasta. Taka jest prawda – komentuje Grzegorz Benedykciński, burmistrz Grodziska Mazowieckiego. – To kolej spowodowała, że Grodzisk ma bardzo dobrą dynamikę rozwoju i dobrą możliwość szybkiego dojechania do Warszawy – dodaje.

PKP PLK analizują dwa warianty organizacji przewozów. Pierwszy przewiduje wyłączenie ruchu na linii 447 na odcinku pomiędzy Pruszkowem a Grodziskiem Mazowieckim. Pasażerowie mieliby tu korzystać z komunikacji zastępczej. Dalej na odcinku od Pruszkowa do Warszawy Włoch ruch byłby prowadzony jednotorowo. Alternatywą jest całościowe zamknięcie ruchu na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Skróci to utrudnienia do 22 miesięcy. – Uważamy, że w tej sytuacji remont powinien się odbyć w jak najkrótszym czasie, a w związku z tym, wyrażamy opinię, że należy zamknąć oba tory – twierdzi Benedykciński.

Burmistrz zaznacza, ze remont jest traktowany jako zło konieczne. Jednocześnie ma propozycję, jak można sprawnie zorganizować przejazdy dla tysięcy podróżnych z Grodziska i okolicznych gmin: Milanówka i Brwinowa. – Zwróciliśmy się do wszystkich kolei z prośbą, aby wykorzystać szybki tor, który dzisiaj – po modernizacji i budowie drugiego peronu – pozwala na zatrzymywanie się pociągów pospiesznych w naszym mieście – mówi Benedykciński. – Wykorzystanie szybkiego toru można byłoby wykorzystać do zrobienia wahadła, co po prostu, zmniejszyłoby uciążliwości związane z remontem torów na linii 447 – dodaje.

Dedykowane pociągi do Grodziska w ruchu wahadłowym, oczywiście, nie są w stanie zapewnić kompleksowej komunikacji zastępczej. – Dlatego potrzebna będzie też komunikacja autobusowa – zaznacza burmistrz. – Cieszyłbym się jednak, gdyby udało się jednak podstawić tyle pociągów, aby ludzie się w nich zmieścili, żeby dowozić ich tylko szynowym środkiem transportu. Wierzę, że to będzie możliwe – kwituje.
 
Czytaj także: Pruszków za całościowym zamknięciem linii kolejowej
 
 Zamkną linię Warszawa – Grodzisk?
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5