Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał bezterminowe dopuszczenie do eksploatacji dla elektrowozów Griffin, które dla PKP Intercity wyprodukował Newag. Kiedy pojazdy poprowadzą rozkładowe pociągi dalekobieżne?
25 lutego informowaliśmy na łamach „Rynku Kolejowego” o
uzyskaniu przez Newag zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności. Oznacza to, że nowe lokomotywy wyprodukowane w Nowym Sączu mogą być już odbierane przez zamawiającego. Miało się to stać nieco wcześniej, ale opóźnienie względem pierwotnego terminu nie jest duże.
– W związku z wydanym przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zezwoleniem na dopuszczenie do eksploatacji lokomotyw elektrycznych EU160 Griffin i dobiegającymi końca odbiorami fabrycznymi pierwszych 8 pojazdów informujemy, że od początku marca br. rozpoczną się odbiory końcowe lokomotyw – poinformowała w mailu do „Rynku Kolejowego” rzeczniczka PKP Intercity, Katarzyna Grzduk.
– Po ich zakończeniu PKP Intercity przystąpi do etapu wdrożeniowego, polegającego na szkoleniu drużyn trakcyjnych. W przypadku braku wystąpienia jakichkolwiek uwag ze strony przewoźnika, pierwsze lokomotywy poprowadzą pociągi rozkładowe od 15 marca – dodała. Szkolenie drużyn trakcyjnych dotyczy zapoznania przez nie szlaków na nowych pojazdach.
– Zgodnie z zawartą umową, producent zobowiązany jest do realizacji zamówienia w okresie 30 miesięcy od podpisania umowy. Zgodnie z założeniami do PKP Intercity wszystkie pojazdy powinny trafić przed końcem 2020 roku. PKP Intercity jako zamawiający postępuje zgodnie z zapisami umów, a w przypadku nieterminowej dostawy pojazdów, podejmuje działania przewidziane w tychże umowach – poinformowała spółka.