Nowe lokomotywy dla PKP Intercity mogą rozpędzić się do 200 km/h. Jednak tak wysoka prędkość na razie nie będzie przez Griffiny osiągana. Chyba, że będą to przejazdy ze składami zastępczymi za EIP.
Griffiny włączane są także tymczasowo do składu pociągów IC "Słowiniec" o numerach 1510 i 5110 rel. Warszawa Zachodnia – Gdynia Główna i Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia. Na portalach społecznościowych opublikowano już kilkanaście zdjęć i filmów z przejazdów nowej lokomotywy.
Wraz z kolejnymi dniami ich użytkowania powstaje pytanie, czy nowe lokomotywy będą mogły rozpędzić się w najbliższym czasie do prędkości, do której są przeznaczone? Chodzi o kolejną korektę rozkładu jazdy oraz nowy rozkład jazdy, który wejdzie w życie od 15 grudnia.
– W aktualnym rozkładzie jazdy Griffiny osiągają prędkość 200 km/h prowadząc zastępcze składy wagonowe w kategorii EIP – przekazał Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Intercity. - Dodał: – O nowym rozkładzie jazdy będziemy informować w połowie października.
Przypomnijmy. Aktualnie trwa produkcja kolejnych sześciu pojazdów. Do końca 2024 roku w parku taborowym PKP Intercity mają znaleźć się wszystkie zamówione lokomotywy EU200. Oznacza to, że w październiku mają przyjechać elektrowozy o numerach 010 i 011, w listopadzie – 012 i 013, a w grudniu – 014 i 015.
Niemalże równocześnie
Newag zrealizował zamówienie na 20 kolejnych elektrowozów EU160, czyli także Griffinów, ale poruszających się z prędkością maksymalną 160 km/h. W sumie państwowy przewoźnik dysponuje 50 Griffinami serii EU160.