Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Griffiny pojadą 200 km/h na razie tylko w zastępstwie za Pendolino

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Griffiny pojadą 200 km/h na razie tylko w zastępstwie za Pendolino
Fot. PKP Intercity
Nowe lokomotywy dla PKP Intercity mogą rozpędzić się do 200 km/h. Jednak tak wysoka prędkość na razie nie będzie przez Griffiny osiągana. Chyba, że będą to przejazdy ze składami zastępczymi za EIP.

Jak niedawno informowaliśmy w Rynku Kolejowym, na koniec września PKP Intercity miało już 9 elektrowozów EU200 z nowosądeckiego Newagu. Na razie na większości z nich szkolą się przede wszystkim maszyniści, ale również personel techniczny, który na co dzień będzie zajmował się serwisowaniem pojazdów.

Griffiny włączane są także tymczasowo do składu pociągów IC "Słowiniec" o numerach 1510 i 5110 rel. Warszawa Zachodnia – Gdynia Główna i Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia. Na portalach społecznościowych opublikowano już kilkanaście zdjęć i filmów z przejazdów nowej lokomotywy.

Wraz z kolejnymi dniami ich użytkowania powstaje pytanie, czy nowe lokomotywy będą mogły rozpędzić się w najbliższym czasie do prędkości, do której są przeznaczone? Chodzi o kolejną korektę rozkładu jazdy oraz nowy rozkład jazdy, który wejdzie w życie od 15 grudnia.

– W aktualnym rozkładzie jazdy Griffiny osiągają prędkość 200 km/h prowadząc zastępcze składy wagonowe w kategorii EIP – przekazał Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Intercity. - Dodał: – O nowym rozkładzie jazdy będziemy informować w połowie października.

Przypomnijmy. Aktualnie trwa produkcja kolejnych sześciu pojazdów. Do końca 2024 roku w parku taborowym PKP Intercity mają znaleźć się wszystkie zamówione lokomotywy EU200. Oznacza to, że w październiku mają przyjechać elektrowozy o numerach 010 i 011, w listopadzie – 012 i 013, a w grudniu – 014 i 015.

Niemalże równocześnie Newag zrealizował zamówienie na 20 kolejnych elektrowozów EU160, czyli także Griffinów, ale poruszających się z prędkością maksymalną 160 km/h. W sumie państwowy przewoźnik dysponuje 50 Griffinami serii EU160.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Pesa naprawia silniki w Gamach. Bez przetargu

Tabor i technika

PKP Intercity: Pesa naprawia silniki w Gamach. Bez przetargu

Roman Czubiński 04 października 2024

Żychlin: PKP Intercity nie zlikwiduje postojów pociągów

Pasażer

Griffin dla PKP Intercity już na trasie

Tabor i technika

Griffin dla PKP Intercity już na trasie

Daniel Siwak 23 września 2024

Zobacz również:

PKP Intercity: Pesa naprawia silniki w Gamach. Bez przetargu

Tabor i technika

PKP Intercity: Pesa naprawia silniki w Gamach. Bez przetargu

Roman Czubiński 04 października 2024

Żychlin: PKP Intercity nie zlikwiduje postojów pociągów

Pasażer

Griffin dla PKP Intercity już na trasie

Tabor i technika

Griffin dla PKP Intercity już na trasie

Daniel Siwak 23 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5