Pod koniec ubiegłego tygodnia lokomotywa Griffin Newagu Gliwice pojechała do Czech na testy pod tamtejszą siecią trakcyjną, w systemach zasilania 25 kV i 15 kV prądu przemiennego.
Testy na torze testowym w Velimiu prowadzone będą do jutra, ale zakończyły się już jazdy pod napięciem 25 kV i 15 kV prądu przemiennego. - Griffin, który już cieszy się dużym zainteresowaniem, jest naszą odpowiedzią na zróżnicowane potrzeby rynku europejskiego. Duży wachlarz możliwości transportowych i technicznych, parametry dostosowywane do indywidualnych potrzeb klienta, niskie koszty eksploatacji, technologie przyjazne środowisku i konkurencyjna cena powinny znaleźć uznanie u europejskich kontrahentów - uważa Bogusław Nowak, kierownik marketingu Newagu Gliwice.
Lokomotywa E4MSU Griffin została od podstaw skonstruowana w Polsce. Przeznaczona jest do prowadzenia pociągów towarowych o masie do 3200 ton, z prędkością do160 km/h. Przystosowana jest do eksploatacji przy zasilaniu 3kV DC, 25 kV 25Hz oraz 15 kV 16⅔Hz. Pierwsze testy przeprowadzone zostały przez Instytut Kolejnictwa na torze testowym w Żmigrodzie (m.in. dynamiki, układu hamulcowego, charakterystyk trakcyjnych) zakończyły się (jak podaje producent - "wynikiem celującym") i obecnie elektrowóz oczekuje na świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. Podczas próbnych jazd badawczych prowadzonych przez PKP Cargo lokomotywa z powodzeniem pociągnęła skład towarowy o masie 3440 t.