Nowosądecki Newag produkuje czteroosiowe lokomotywy Griffin dla spółki Lotos Kolej. W ubiegłym tygodniu elektrowóz tego typu w nowych barwach został sfotografowany na torach, ale nie jest to jednostka dla Lotosu.
To pierwsza lokomotywa tego typu, która została wyprodukowana w 2012 roku w zakładach ZNLE (później Newag) w Gliwicach. Jak informuje rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk, elektrowóz został przekazany do dzierżawy u przewoźnika Euronaft Trzebinia z początkiem marca. Przy okazji lokomotywa zmieniła barwy – obecnie na burcie prezentuje logo Newag Group.
Czteroosiowa lokomotywa elektryczna została wyprodukowana w 2012 roku i zaprezentowana na targach InnoTrans w Berlinie. Jak przypomina Łukasz Mikołajczyk, w kolejnych latach Griffin testowany był przez kilku operatorów działających na terenie Polski. – Przewoźnicy docenili jakość oraz wysoką niezawodność tej lokomotywy – mówi rzecznik.
W roku 2017, jeszcze przed przekazaniem do Euronaft Trzebinia, Griffin był wydzierżawiony firmie Orlen Koltrans. – Pozytywne opinie zaowocowały decyzją o dzierżawie lokomotywy firmie Eurnonaft, która należy do Grupy Orlen – mówi Mikołajczyk. Jak dodaje, elektrowóz wykorzystywany będzie do prowadzenia składów na terenie Polski, m.in. do transportu paliw.
Griffiny dla Lotosu jeszcze w tym rokuWarto przypomnieć że nowe Griffiny (E4DCU-DP) w ilości pięciu sztuk są aktualnie produkowane w Nowy Sączu dla Lotos Kolej. – Zostaną one przekazane zamawiającemu w bieżącym roku – mówi Mikołajczyk. Lokomotywy te będą wyposażone w dodatkowy moduł spalinowy last-mile. Więcej o tym zamówieniu
pisaliśmy tutaj.
Dragony z nowymi barwamiTo nie jedyna lokomotywa, która zyskała ostatnio barwy Newag Group. Niedawno Newag zakończył produkcję nowej lokomotywy sześcioosiowej Dragon dla zamawiającego, który nie chce się chwalić posiadaniem elektrowozu. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.
Fot. Andrzej Stachurka/Facebook Industrial Division