Trwają testy dynamiczne prototypowej lokomotywy E4MSU Griffin. Jak dowiedział sie "Rynek Kolejowy", jutro ok. godz. 8 lokomotywa powinna pojawić się na dworcu Warszawa Wschodnia, po czym zjechać na bocznicę Instytutu Kolejnictwa na warszawskim Grochowie. Do Warszawy pojedzie w planie 315000/1.
Przypominamy, że skład złożony z produkowanej przez Newag Gliwice, czteroosiowej lokomotywy elektrycznej Griffin oraz dwóch wagonów wypożyczonych od PKP Intercity wyruszył w środę w trasę z toru testowego Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie do Nowego Sącza. Dzisiaj powinien odbyć testy dynamiczne na Centralnej Magistrali Kolejowej z maksymalną prędkością eksploatacyjną 140 km/godz.
Zgodnie z harmonogramem badań prowadzonych przez Instytut Kolejnictwa kolejne pomiary mają być prowadzone na odcinku Olsztyn – Nidzica. Ze stolicy województwa warmińsko-mazurskiego, po zakończeniu jazd testowych, które zostało zaplanowane na wtorek (21 maja), Griffin ma powrócić na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
Lokomotywa E4MSU jest pierwszą przedstawicielką platformy Griffin, przeznaczoną do prowadzania pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h. Najnowszy produkt Newagu Gliwice został zaprezentowany w ubiegłym roku na berlińskich targach InnoTrans.