Bardzo duże zainteresowanie naszych Czytelników budzą testy lokomotywy Griffin, którą Newag przygotował dla PKP Intercity. Polski elektrowóz ma za sobą pierwsze badania na torze Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.
Kontrakt Newagu i PKP Intercity obejmuje dwadzieścia lokomotyw, a przewoźnik
zapowiada jego rozszerzenie o 10 sztuk - to największe od kilkudziesięciu lat zamówienie na lokomotywy do prowadzenia pociągów pasażerskich w Polsce. Nowosądecki producent
ma już gotowe dwa pierwsze egzemplarze, które obecnie przechodzą badania.
Testy lokomotywy budzą duże zainteresowanie naszych Czytelników. Dlatego zapytaliśmy producenta o ich aktualny przebieg. Jak informuje wiceprezes Newagu Józef Michalik, lokomotywa EU160-001 znajduje się na badaniach statycznych układu hamulcowych w Krakowie. Jak wiemy, EU160-002 od
niedzieli przebywa w Żmigrodzie, gdzie przechodzi badania dynamiczne na torze Instytutu Kolejnictwa.
Otrzymaliśmy od Czytelników zdjęcia z wczorajszych testów, podczas których Griffin ciągnął osiem lokomotyw PKP Cargo jednocześnie. - Celem było regulacja poprawności działania układu napędowego - tłumaczy Józef Michalik.
To nie wszystko - Griffin, już bez obciążenia osiągnął też wczoraj maksymalną eksploatacyjną prędkość 160 km/h. – Jazdy z tą prędkością podyktowane są koniecznością regulacji zasilania układu napędowego - wyjaśnia Józef Michalik. Przypomnijmy, że jeden z testowanych właśnie elektrowozów
zostanie zaprezentowany na targach Trako, a dwie lokomotywy mają zostać dostarczone polskiemu przewoźnikowi przed końcem roku.
[Aktualizacja] Do galerii artykułu dodaliśmy więcej zdjęć oraz film.