Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Griffin 200 PKP Intercity w składzie TLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Od kilku dni najnowsze elektrowozy PKP Intercity EU200 można zobaczyć nie tylko na szlakach w województwach mazowieckim czy pomorskim. Teraz kursują także na Śląsku i na Ziemi Łódzkiej. Skąd taka decyzja przewoźnika?

Państwowy przewoźnik sukcesywnie otrzymuje kolejne lokomotywy z rodziny Griffin 200. Dziewięć z nich pod koniec października zostało zaprezentowanych na stacji Warszawa Zachodnia. Do końca 2024 roku w parku taborowym PKP Intercity będzie już 15 EU200, które zostały zamówione w ramach kontraktu z Newagiem.

EU200 zestawiane w składach zastępczych "za Pendolino"

Do tej pory wiadomo było, że Griffiny włączane są tymczasowo do składu pociągów IC "Słowiniec" o numerach 1510 i 5110 rel. Warszawa Zachodnia – Gdynia Główna i Gdynia Główna – Warszawa Zachodnia. To ze względu na jazdy szkoleniowe dla maszynistów. Swój program szkoleniowy mają także pracownicy zaplecza technicznego.

Potem PKP Intercity przekazało, że Griffiny 200 będą prowadziły zastępcze składy wagonowe za pociągi Pendolino, czyli w razie konieczności zastąpienia jednostek ED250. Jednak w ostatnich dniach na terenie Śląska, Ziemi Łódzkiej czy na Kujawach można było zobaczyć lokomotywę EU200-011.

Griffiny w składzie TLK to część szkolenia

Chodzi o pociąg TLK "Flisak" o numerach 45103 i 54103 rel. Katowice – Gdynia Główna i Gdynia Główna – Katowice, który przejeżdża m.in. przez Częstochowę, Łódź, Płock czy Grudziądz. Ten zestawiany jest z czterech wagonów starszego typu – trzech klasy drugiej oraz jednego (dzielonego) klasy pierwszej i drugiej - dostosowanych do prędkości 160 km/h. Choć trasa wspomnianego składu liczy sobie blisko 683 km a czas przejazdu to ponad 11 godz., to pod kątem pasażerskim komfort wagonów odbiega od większości użytkowanych w PKP Intercity.

Zapytaliśmy przewoźnika, z czym wiąże się taka zmiana elektrowozu w dłuższej perspektywie? – Jazda elektrowozu EU200 z pociągiem TLK "Flisak" ma charakter tymczasowy. Aktualnie prowadzimy tam szkolenia maszynistów – przekazał "Rynkowi Kolejowemu" Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Intercity.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Impulsy 2 dla Kolei Śląskich. Produkcja na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

Impulsy 2 dla Kolei Śląskich. Produkcja na ostatniej prostej [zdjęcia]

Koleje Śląskie 07 listopada 2024

PKP Intercity odebrało kolejne lokomotywy Griffin

Tabor i technika

PKP Intercity odebrało kolejne lokomotywy Griffin

inf. pras. PKP Intercity 02 sierpnia 2024

Zobacz również:

Polski tabor na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Polski tabor na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Michał Szymajda 24 września 2024

Newag: Homologacja Griffinów 200 za granicą w 2026 roku

Tabor i technika

Newag: Griffin prędkością 200 km/h to dopiero początek

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Impulsy 2 dla Kolei Śląskich. Produkcja na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

Impulsy 2 dla Kolei Śląskich. Produkcja na ostatniej prostej [zdjęcia]

Koleje Śląskie 07 listopada 2024

PKP Intercity odebrało kolejne lokomotywy Griffin

Tabor i technika

PKP Intercity odebrało kolejne lokomotywy Griffin

inf. pras. PKP Intercity 02 sierpnia 2024

Zobacz również:

Polski tabor na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Tabor i technika

Polski tabor na InnoTrans 2024 [zdjęcia]

Michał Szymajda 24 września 2024

Newag: Homologacja Griffinów 200 za granicą w 2026 roku

Tabor i technika

Newag: Griffin prędkością 200 km/h to dopiero początek

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5