Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Greenbrier Wagony Świdnica dołącza do inicjatywy uruchomienia produkcji wagonów dla PKP Cargo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Greenbrier Wagony Świdnica dołącza do inicjatywy uruchomienia produkcji wagonów dla PKP Cargo
Fot. JM, Rynek KolejowyFabryka Wagonów Gniewczyna w 2011 roku
Spółka Wagony Świdnica podpisała list intencyjny z PKP Cargo w sprawie uruchomienia produkcji i napraw wagonów. Dołącza tym samym do inicjatywy ogłoszonej w kwietniu przez przewoźnika i Agencję Rozwoju Przemysłu. Z powodu negocjacji opóźnił się harmonogram ewentualnej inwestycji.

Spółka PKP Cargo podpisała w kwietniu list intencyjny z Agencją Rozwoju Przemysłu w sprawie współpracy przy uruchomieniu produkcji i napraw wagonów towarowych. Informowano wówczas, że jedną z analizowanych możliwości jest wykorzystanie do produkcji upadłej fabryki wagonów w Gniewczynie. PKP Cargo informowało również, że do projektu może dołączyć należąca do Greenbrier spółka Wagony Świdnica, będąca największym eksporterem taboru z Polski. 

– Z satysfakcją odnotowujemy dążenie władz PKP Cargo do rozwoju sektora transportu kolejowego. Doceniamy fakt zwrócenia się PKP Cargo do naszej firmy z propozycją rozmów przy projekcie, w którym nasz potencjał i know-how mógłby przysłużyć się modernizacji taboru kolejowego w Polsce, ale jest zbyt wcześnie, aby wypowiadać się na temat rezultatów rozmów – skomentował wówczas dla "Rynku Kolejowego" Dariusz Czerniak, dyrektor sprzedaży spółki Wagony Świdnica.

Greenbrier ma nowoczesne know-how

Teraz Wagony Świdnica oficjalnie dołączają do projektu. Jak informuje PKP Cargo, wczoraj (5 czerwca) podczas międzynarodowych targów logistycznych w Monachium podpisana została przez obie spółki nowa wersja listu intencyjnego. W najbliższym czasie nową wersję ma parafować również ARP. – Dokument jest modyfikacją listu, który został podpisany w kwietniu tego roku przez PKP Cargo i ARP, ale z powodu trwających negocjacji z Greenbrierem, trzeba było zaktualizować terminy dotyczące prac przygotowawczych do ewentualnej realizacji wspólnego przedsięwzięcia – przyznaje przewoźnik. 

Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo podkreśla, że podpisanie listu przez przedstawicieli Wagonów Świdnica to bardzo ważny moment, gdyż do inicjatywy przyłącza się partner branżowy. – Wagony Świdnica są częścią międzynarodowej Grupy Greenbrier, znanego producenta taboru kolejowego. Tym samym nowa fabryka uzyska dostęp do nowoczesnego know-how – wyjaśnia Warsewicz.

Prezes dodaje, że PKP Cargo będzie pierwszym klientem fabryki. – Mamy duże zapotrzebowanie na nowoczesny tabor, gdyż jako największy przewoźnik w Polsce musimy dbać o podnoszenie jakości naszych usług transportowych i logistycznych, a tego nie da się osiągnąć bez odpowiedniego zaplecza w postaci lokomotyw i wagonów – mówi Warsewicz. I zwraca uwagę, że decyzja o podjęciu współpracy przez PKP Cargo, Greenbriera i ARP zapadła po dokładnej analizie rynku, z której wynika, że popyt na wagony jest duży i rosnący w całej Europie. Dlatego ta inwestycja ma jego zdaniem dobre perspektywy biznesowe.

Gniewczyna blisko

PKP Cargo poinformowało, ze "zarząd Greenbriera jest przekonany, że przez to wspólne przedsięwzięcie, Wagony Świdnica i Greenbrier mogą także znacząco przyczynić się odbudowy i poprawy floty wagonów towarowych PKP Cargo".

W komunikacie czytamy również, że wstępne plany zakładają uruchomienie produkcji w nieczynnym zakładzie w Gniewczynie na Podkarpaciu, gdzie kilka lat temu ustała produkcja taboru kolejowego. Decyzja o lokalizacji zakładu jest jednak bliżej, ale wciąż pod uwagę brane są również inne lokalizacje. Warunkiem jest możliwość szybkiego uruchomienia linii montażowych – już w 2020 roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lżejsze wagony do przewozu kruszyw

Tabor i technika

Lżejsze wagony do przewozu kruszyw

Martyn Janduła 08 lutego 2017

Greenbrier: Ktoś wpadł na pomysł, że wagony będą hałasować mniej

Tabor i technika

Wagony ze Świdnicy do Arabii Saudyjskiej w intermodalnym ujęciu

Tabor i technika

Europejska fuzja Greenbriera i Astra Rail

Biznes

Europejska fuzja Greenbriera i Astra Rail

Martyn Janduła 14 października 2016

Zobacz również:

Lżejsze wagony do przewozu kruszyw

Tabor i technika

Lżejsze wagony do przewozu kruszyw

Martyn Janduła 08 lutego 2017

Greenbrier: Ktoś wpadł na pomysł, że wagony będą hałasować mniej

Tabor i technika

Wagony ze Świdnicy do Arabii Saudyjskiej w intermodalnym ujęciu

Tabor i technika

Europejska fuzja Greenbriera i Astra Rail

Biznes

Europejska fuzja Greenbriera i Astra Rail

Martyn Janduła 14 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5