Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Gorzów Wielkopolski Wschodni dla pasażerów od 20 kwietnia [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-03-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Za miesiąc rozpocznie się kolejny etap modernizacji gorzowskiej estakady. Nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni przejmie obsługę pasażerów. Dzięki inwestycji PKP PLK przejazd koleją przez miasto będzie sprawniejszy. Podróżni zyskają wygodniejszą obsługę także na stacji Gorzów Wielkopolski. Projekt współfinansowany z UE wart jest 111 mln zł.

Odnowiona dwukilometrowa estakada z przebudowanym torem w 2018 r. usprawni podróż na głównej trasie kolejowej Tczew – Kostrzyn, biegnącej przez Gorzów Wielkopolski. Poprawi się też wizerunek miasta, gdyż budowla jest ważnym obiektem bulwarów nad Wartą.

Nowy Gorzów Wielkopolski Wschodni

Nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni przy ul. Teatralnej stanie się ważnym elementem układu komunikacyjnego miasta. Od 20 kwietnia, przez dwa lata – w trakcie modernizacji gorzowskiej estakady, przejmie obsługę pasażerów wszystkich pociągów dla kierunku wschodniego z/do Krzyża.

Na peronie montowana jest wiata. Jej lekko pofalowana konstrukcja, z przeszkloną ścianą staje się ciekawym elementem architektonicznym, nawiązującym do łukowych przęseł i sklepień estakady. Wiata, wraz z przeszkloną ścianą, będzie także pełnić funkcję ekranu akustycznego. Odpowiednio wysoki peron ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Przewidziano również pochylnie umożliwiające dostęp do peronów osobom o ograniczonej mobilności. Na peronie montowane są płyty z wyznaczonym pasem bezpieczeństwa o fakturze wyczuwalnej dla osób niewidomych. Obsługę podróżnych ułatwi czytelne oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy.

Prace na estakadzie

Prace obejmą wzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji. Uwzględniono także odnowę wnętrz ponad 50 nisz. Na estakadzie będzie nowy tor z nawierzchnią bezpodsypkową. Konstrukcja estakady zostanie na tyle wzmocniona, aby w przyszłości możliwe było położenie drugiego toru. Dzięki modernizacji poprawi się stan 5 wiaduktów stalowych i przejścia pod torami. Aby ograniczyć zmiany w ruchu drogowym, nie przewiduje się całkowitego zamknięcia ulic, będą jedynie zamknięcia „połówkowe”. Przebudowa rozpocznie się od wiaduktu nad ul. Bolesława Chrobrego i będzie postępować w obu kierunkach.

Gorzów Wielkopolski – będzie wygodniej dla pasażerów

Polskie Linie Kolejowe w Gorzowie Wielkopolskim przebudują również nieczynny peron nr 2. Efektem prac będzie lepsza obsługa pasażerów. Obiekt, oprócz nowej nawierzchni, zostanie wyposażony w nowe oświetlenie, ławki i oznakowanie. Gruntowną renowację przejdzie wiata. Wygodniejsze podróże zapewni nowy system informacji pasażerskiej. Odnowiony zostanie tunel stacyjny i przejście doprowadzające na peron. Zabudowa windy ułatwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się i podróżnym z cięższym bagażem. Poziom bezpieczeństwa podniesie wprowadzenie monitoringu.

Po przebudowie peron nr 2 będzie służyć do obsługi podróżnych pociągów w kierunku Krzyża i dalej w kierunku Piły lub Poznania – Warszawy oraz w kierunku Kostrzyna. Peron, wraz z przebudowanym przyległym torem, zwiększy możliwości obsługi pociągów pasażerskich i ułatwi manewry na gorzowskiej stacji.

Modernizacja gorzowskiej estakady potrwa 2 lata. Zakończenie prac przewidziano w 2018 roku. Wartość umowy wynosi ponad 111 mln zł (brutto). Umowa realizowana jest w ramach projektu POIiŚ 5.2-12.1 „ Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I – Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim”, współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020.

Gorzowska estakada kolejowa została wpisana w roku 2009 do rejestru zabytków. Ma 2116 m długości i należy do najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Stanowi główny szlak kolejowy przecinający miasto. Powstała w latach 1905–1914. Zabytkowy obiekt jest częścią najważniejszej dla miasta linii kolejowej nr 203 Tczew – Kostrzyn. Remont estakady prowadzony jest pod nadzorem konserwatora zabytków, co gwarantuje zachowanie i wyeksponowanie historycznego charakteru obiektu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5