Prezydent Gorzowa Wielkopolskiego, Tadeusz Jędrzejczak, zadecydował o zarekomendowaniu w planie transportowym maksymalnego wariantu rozwoju podsystemu tramwajowego. Oznacza to, że linia na Piaski nie zostanie skasowana, a tramwaje pojadą też na Górczyn – do szpitala i pętli przy ul. Fieldorfa-Nila.
We wcześniejszej wersji planu transportowego i koncepcji rozwoju podsystemu tramwajowego na lata 2014-2025 rekomendowany był wariant z kasacją trasy na os. Piaski i budową jednej nowej linii na Górczyn do Fieldorfa-Nila. Propozycje te odbiły się w Gorzowie Wielkopolskim szerokim echem – pomysł wycofania komunikacji szynowej z jednej z głównych tras nie przypadł mieszkańcom do gustu.
W trakcie konsultacji społecznych wpłynęło łącznie 146 wniosków. Większość z nich dotyczyła właśnie przyszłości tramwajów. Jak informuje Urząd, pozostałe wnioski poświęcone były m.in. wspólnej informacji pasażerskiej dla kolei, autobusów regionalnych i MZK, skierowaniu mniejszych autobusów w głąb osiedli, wprowadzeniu mapy sieci na przystankach (miniatury charakterystycznych budynków) dla ułatwienia podróżowania osobom spoza Gorzowa, wprowadzeniu biletów czasowych, które umożliwiłyby przesiadki oraz objęciu komunikacją miejską nowych osiedli. Większość z tych wniosków udało się uwzględnić w skorygowanym planie transportowym.
To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl