Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Gorzów: Działacze społeczni w obronie tramwaju na Piaski

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Gorzów: Działacze społeczni w obronie tramwaju na Piaski
Plan rozwoju systemu tramwajowego w Gorzowie Wielkopolskim zakładający likwidację trasy na Piaski budzi spore kontrowersje wśród mieszkańców. – Uważamy, że likwidowanie najbardziej efektywnego odcinka jest dążeniem do likwidowania całości – przekonywał dzisiaj (28 listopada) Tomasz Drost z forum komunikacja.org.

Niedawno Gorzów Wielkopolski przedstawił plan transportowy z koncepcją rozwoju systemu tramwajowego. Rekomendowany wariant zakłada budowę nowej linii na Górczyn oraz likwidację trasy na Piaski. Głównym powodem jest budowa ciepłociągu. – Realizacja tych dwóch inwestycji w tym samym czasie będzie kolidować ze sobą i możemy nie zdążyć – przekonywał niedawno Tadeusz Jędrzejczak, prezydent miasta.

Jednocześnie Jędrzejczak zapewnia, że żadna decyzja nie zapadła – do 5 grudnia trwają konsultacje społeczne. Chcą to wykorzystać lokalni aktywiści, którzy dzisiaj zorganizowali konferencję ws. linii na Piaski. – Chcemy namówić mieszkańców Gorzowa do tego, aby czynnie włączyli się w obronę linii tramwajowej na Piaski. I z badań [wykorzystania], które zostały przeprowadzone, i z wyrażanej woli mieszkańców wynika, że linia ta powinna pozostać – mówi Tomasz Drost z forum komunikacja.org.

Jak zauważają działacze, pomysł likwidacji linii na Piaski nie jest nowy – sprawa ciągnie się już od 2004 r. – Teraz to nie są pogróżki, tylko realna szansa likwidacji – tłumaczy podjęte działania Drost. – Likwidacja linii na Piaski jest kompletnie nieuzasadniona w sytuacji, gdy Gorzów ma szansę na otrzymanie ogromnego wsparcia finansowego dla modernizacji i rozbudowy sieci tramwajowej – dodaje Szymon Mikulski. Wskazuje na środki z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, ZIT-y (Zintegrowane Inwestycje Terytorialne) i Lubuski Program Operacyjny, do którego gorzowskie tramwaje są już wpisane.Zdaniem działaczy pomysł likwidacji linii na Piaski nie ma uzasadnienia w liczbach. – Nas zdziwił w ogóle sposób wykonania pomiarów na wszystkich trasach. Pomimo wydania tak dużych pieniędzy na opracowanie tego dokumentu, nie ma żadnych informacji ile ludzi jeździ na Piaski – zauważa Drost. Znajdują się tam tylko punktowe pomiary, niemające znaczenia dla całości. O faktyczne wykorzystanie linii tramwajowych w czasie prezentacji planu transportowego został zapytany Marcin Gromadzki, autor opracowania. – Stwierdził, że miasto takich rzeczy nie chciało wiedzieć i nie zleciło – relacjonuje Tomasz Drost.

Społecznik przywołuje zarazem badania, które zostały przeprowadzone w 2009 r. Wynika z nich, że 45-50% osób korzystających z tramwajów jeździ właśnie na Piaski. – Uważamy, że likwidowanie najbardziej efektywnego odcinka spowoduje rozbicie całej trakcji tramwajowej. Przyniesie tak dużo szkód, że obawiamy się, że może doprowadzić to do likwidacji tramwajów w całości. Tego nie da się uzasadnić ekonomicznie – mówi Tomasz Drost. Z tych względów, jego zdaniem, zastąpienie tramwaju autobusem nie przyniesie oczekiwanych oszczędności.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5