Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Góra Kalwaria: Jednak będzie kładka przy nowym moście?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-12-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Góra Kalwaria: Jednak będzie kładka przy nowym moście?
fot. Rafał T, fotopolska.eu, lic. CC BY-SA 3.0
PKP PLK zamierzają wyjść naprzeciw postulatom mieszkańców Góry Kalwarii oraz okolic. Podczas modernizacji linii 12 przy nowym, dwutorowym moście prawdopodobnie powstanie kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę. Dodanie jej do projektu ma nie wpłynąć na termin zakończenia inwestycji.

– Trwają rozmowy z lokalnymi samorządami dotyczące przystosowania jednego z chodników technologicznych do potrzeb ruchu pieszych lub pieszych i rowerzystów. Aktualnie nasza dokumentacja przetargowa zakłada maksymalne możliwe poszerzenie chodnika technologicznego – ujawnia Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Spotkanie z przedstawicielami zainteresowanych gmin ma odbyć się jeszcze w pierwszej połowie grudnia. Przyszłe porozumienie zarządcy infrastruktury z samorządami będzie regulowało nie tylko kwestię współpracy przy budowie, ale też późniejszego utrzymania chodnika i prowadzących do niego dróg.

Bez zmian w harmonogramie. Koniec za 4 lata

Przedstawiciel PKP PLK przekonuje, że związane z kładką zmiany w projekcie nie byłyby na tyle istotne, by wydłużyć cały proces inwestycyjny. – Zakładamy rozwiązania wpisujące się w aktualny harmonogram inwestycji, który zakłada oddanie obiektu do użytkowania w roku 2028 – mówi w wypowiedzi dla „Rynku Kolejowego” Jakubowski.

Kiedy można spodziewać się wiążących decyzji w tej sprawie? – Spodziewamy się uregulowania kwestii budowy ścieżki w najbliższych miesiącach, ale decyzje co do samej budowy nie pochodzą wyłącznie od PLK SA – zastrzega zarządca infrastruktury. Dokładnego zakresu technicznego jeszcze nie ustalono, nie można więc na razie określić kosztu budowy kładki.

Przez Wisłę po dwóch torach

Przypomnijmy: PKP PLK zdecydowanie sprzeciwiają się pomysłowi pozostawienia obecnego mostu z lat 50. ubiegłego wieku i wykorzystania go w roli kładki pieszo-rowerowej. Przez długi czas spółka odmawiała też wygospodarowania miejsca na kładkę przy planowanej nowej przeprawie. Postawa inwestora w tej ostatniej sprawie uległa jednak – jak widać – zmianie.

Obecny most w Górze Kalwarii jest jednym z wąskich gardeł na dwutorowej przeważnie linii 12: od czasu budowy linii przeprawa była jednotorowa. Ogłoszenie przetargu na modernizację odcinka Góra Kalwaria – Kępa Gliniecka wraz z budową nowego, dwutorowego mostu ma nastąpić jeszcze w tym roku. Inwestycja ma być dofinansowana z funduszy Unii Europejskiej. Modernizacja sąsiednich odcinków uzyskała już dofinansowanie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Na linii po modernizacji planuje się wznowienie ruchu pasażerskiego, zawieszonego poprzednio na całym odcinku Skierniewice – Łuków w roku 2000.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5