W marcu pociągi wreszcie zaczną zatrzymywać się na nowym przystanku Goleniów Park Przemysłowy. Nie dowiozą jednak pracowników do tamtejszych zakładów. Godziny odjazdów nie będą bowiem dostosowane do pór zmian.
Na początku roku pisaliśmy na naszych łamach o zakończeniu budowy nowego przystanku kolejowego Goleniów Park Przemysłowy zlokalizowanego przy linii nr 401 Szczecin-Dąbie – Świnoujście Port. Przy żadnym z dwóch wybudowanych peronów nie zatrzymuje się jednak póki co żaden pociąg. Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe, informował nas wówczas, że wynika to z niezłożenia przez przewoźnika i organizatora połączeń regionalnych odpowiedniego zamówienia.
Województwo: Zatrzymujemy pociągi w pierwszym możliwym terminie
Ostatecznie pierwsi podróżni skorzystają z obiektu 10 marca. Region twierdzi, że wcześniejsze wprowadzenie dodatkowych zatrzymań nie było możliwe. – Z posiadanych informacji wynika, że wbrew obiegowym opiniom przystanek Goleniów Park Przemysłowy nie był gotowy do obsługi pasażerów w grudniu 2023 r., ponieważ jego odbiór końcowy nastąpił dopiero na początku lutego tego roku – mówi Tomasz Tokarzewski, podinspektor w Biurze Prasowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Przystanek miał też nie zostać do tej pory ujęty w regulaminie sieci PLK w wykazie peronów. W związku z tym pociągi zatrzymają się tam od chwili wejścia w życie pierwszej korekty rozkładu rocznego. Samorząd zapewnia, że odpowiednie wnioski skierował do operatora połączeń, Polregio, w styczniu.
Na nowym przystanku zatrzymają się kursy regionalne ze Szczecina do Świnoujścia, Kołobrzegu, Koszalina i Kamienia Pomorskiego. Poza tym postoje wyznaczono także dla pociągów realizowanych w ramach powstającej szczecińskiej SKM. – Będą one kursować do Goleniowa i do przystanku Goleniów Port Lotniczy Szczecin – zapowiada przedstawiciel samorządu.
Remonty nie pozwoliły na stworzenie optymalnej oferty
Problemem pozostaną jednak godziny kursowania pociągów. Nie będzie bowiem zapewniona obsługa przystanku w godzinach zmian pracujących w systemie trójzmianowym zakładów strefy przemysłowej. – Rozkład jazdy z pewnością nie jest optymalny w kontekście dojazdów na drugą i nocną zmianę i powrotów z tych zmian – przyznaje nasz rozmówca. Tłumaczy, że na kształt grafiku połączeń bardzo duży wpływ miały prace infrastrukturalne skutkujące zmniejszeniem przepustowości linii kolejowych, przede wszystkim na obszarze Szczecina. Dotyczy to szlaku Szczecin Główny – Szczecin Port Centralny oraz stacji Szczecin-Dąbie, gdzie budowane jest przejście podziemne. To z kolei skutkuje wyłączeniem z eksploatacji części peronów.
– Liczymy, że po zakończeniu wszystkich prac możliwości kształtowania rozkładu poprawią się, co pozwoli na jego lepsze dopasowanie do potrzeb dojeżdżających do goleniowskiej strefy przemysłowej – usłyszeliśmy. Samorząd ma być też otwarty na uwagi i wnioski od pasażerów. – Nie traktujemy obecnego rozkładu jako ostatecznego – podkreśla Tomasz Tokarzewski.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.