10 marca na przystanku Goleniów Park Przemysłowy mają zatrzymać się pierwsze pociągi. Zarządca infrastruktury zapewnia, że wbrew stanowisku województwa obiekt mógł przyjmować pasażerów już w grudniu zeszłego roku. Późniejsze prace nie uniemożliwiały rozpoczęcia obsługi podróżnych.
W niedzielę 10 marca przy przystanku Goleniów Park Przemysłowy mają zatrzymać się pierwsze pociągi regionalne. Choć obiekt miał
początkowo zostać otwarty trzy miesiące wcześniej, samorząd województwa zachodniopomorskiego poinformował nas, że okazało się to niemożliwe. Odbiory końcowe miały bowiem nastąpić dopiero w lutym tego roku. Zaprzecza temu zarządca infrastruktury kolejowej.
PLK: Dotrzymaliśmy grudniowego terminu
– Do organizatora przewozów, tj. Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, 27 września 2023 r. skierowaliśmy pismo z datą planowanego otwarcia przystanku dla pasażerów – mówi Bartosz Pietrzykowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Spółka zapowiedziała wówczas, że postoje pociągów będą mogły odbywać się od 10 grudnia. Nasz rozmówca deklaruje, że termin ten został dotrzymany.
– 8 grudnia 2023 r. zakończone zostały prace zasadnicze, przeprowadzone zostały też odbiory – stwierdza przedstawiciel PLK. Przyznaje, że w kolejnych tygodniach w Goleniowie nadal realizowane były pewne prace, ale ograniczały się one do usunięcia przez wykonawcę drobnych usterek. Inne roboty dodatkowe również nie stanowiły jego zdaniem przeszkody do zatrzymywania się pociągów przy nowych peronach.
Inwestycja za niecałe 6 mln zł
PLK stwierdzają także, że operator połączeń regionalnych na Pomorzu Zachodnim, spółka Polregio, wystąpił z pytaniem o możliwość zatrzymywania się pociągów w Goleniowie dopiero 1 lutego tego roku. Postoje zostały więc
wprowadzone w ramach najbliższej korekty rocznego rozkładu jazdy. Dwa wysokie perony o długości 130 m wraz z infrastrukturą towarzyszącą są gotowe na przyjęcie podróżnych.
Wykonawcą robót była spółka Trakcja. – Szacunkowa wartość prac to 5 mln 800 tys. zł – wskazuje Bartosz Pietrzykowski. W tej kwocie zmieściła się także budowa dojść do peronów, oznakowanie, ustawienie wiat czy montaż oświetlenia.
Jak pisaliśmy niedawno, pociągi na nowym przystanku Goleniów Park Przemysłowy i tak nie jednak pracowników do tamtejszych zakładów.
Godziny odjazdów nie będą bowiem dostosowane do pór zmian.