W grudniu minionego roku przewoźnik Go Ahead Bayern pojawił się na trasie Monachium-Memmingen-Lindau. Oznacza to pojawienie się na niemieckich torach znacznej liczby nowoczesnych, "półpiętrowych" zespołów trakcyjnych Desiro HC produkowanych przez Siemensa.
Z najbliższą grudniową zmianą rozkładu jazdy firma przejmie w Bawarii kolejne połączenia, które dotąd obsługiwała konkurencja. Chodzi tutaj linie:
- RE9 Monachium – Augsburg – Ulm
- RE80 Monachium – Augsburg – Treuchtlingen – Würzburg
- RE89 Monachium – Donauwörth – Aalen
- RB86 Monachium – Augsburg – Dinkelscherben
- RB87 Monachium – Augsburg – Donauwörth
- RB89 Donauwörth – Aalen
Na tory wyjedzie 56 nowych pociągów wyprodukowanych przez Siemens Mobility. Będzie to 12 piętrowych, pięcioczęściowych składów Desiro HC, w których dostępnych jest po 500 miejsc w klasie drugiej i 38 w klasie pierwszej. 44 pozostałe jednostki to jednopoziomowe, trzyczęściowe pojazdy Mireo dysponujące 200 miejscami w drugiej klasie oraz 16 w pierwszej klasie. Będą one kursowały nawet w trakcji poczwórnej. Wszystkie pociągi wyposażone są w miejsca dla rowerów, dla pasażerów z dużym bagażem i dla wózków inwalidzkich, zamontowany jest także system informacji pasażerskiej. Dostęp do sieci wifi możliwy będzie najpóźniej od grudnia 2023 roku.
Go–Ahead gwarantuje większą liczbę miejsc siedzących niż dotąd w godzinach szczytu na odcinku Monachium-Augsburg. Podobnie, jak Deutsche Bahn, która zapewnia obsługę linii do grudnia 2022, nowe składy będą łączone/rozdzielane w Augsburgu i Donauwörth, zapewniając bezprzesiadkowy dojazd do stolicy Bawarii z różnych regionów. Umowa na obsługę wymienionych tras dla Go-Ahead Bayern obowiązuje do końca 2034 roku.