Partnerzy serwisu:
Biznes

Głogów-Leszno: Wyrwać się z błędnego koła

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
17-06-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Głogów-Leszno: Wyrwać się z błędnego koła
Wojciech Zubowski, poseł PiS z Głogowa, powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że przywrócenie połączeń pasażerskich pomiędzy Lesznem i Głogowem są niezmiernie ważne dla rozwoju regionu. Polityk zapowiedział, że będzie dążył do reaktywacji pociągów pasażerskich zarówno na trasach Głogów – Leszno, jak i Głogów – Żagań.

Wielokrotnie w ostatnim czasie zwracaliśmy uwagę, że ponowne uruchomienie przewozów pasażerskich na trasie Głogów – Leszno – Żagań to jeden z ważniejszych postulatów dotyczących rozwoju transportu kolejowego w ujęciu regionalnym w skali całego kraju. Przypominaliśmy już, że odcinek pomiędzy Lesznem i Żaganiem ma 105 km, a na tej trasie, oprócz Leszna (65 tys. mieszkańców) i Żagania (27 tys., plus 39 tys. w sąsiednich Żarach) położone są także m.in. Głogów (70 tys.) i Wschowa (14 tys.). Oznacza to, że popyt na przewozy pasażerskie na tej trasie potencjalnie mógłby być duży, a wznowienie przewozów miałoby szansę znacząco zwiększyć wzajemne oddziaływanie tych miast na siebie.

Brak kolei odcina szereg miejscowości od świata

Poseł Wojciech Zubowski potwierdza, że zwłaszcza połączenie Głogów-Leszno jest dla Głogowa i całego regionu niezmiernie ważne. – W chwili obecnej dla osób nie posiadających własnego auta, nie ma alternatywnego sposobu podróżowania na odcinku Głogów-Leszno, nie licząc połączenia autobusowych i mikrobusowych, co biorąc pod uwagę „wąskie gardło”, jakim jest most drogowy w Głogowie, nieraz powodowało gigantyczne opóźnienia. Jeszcze istotniejsza jest poprawa dostępności do regionalnych ośrodków wzrostu z punktu widzenia mieszkańców miejscowości, dla których kolej stanowiła główny środek transportu. Mam tu przede wszystkim na myśli studentów i uczniów, a także osoby dojeżdżające do pracy – mówi „RK” Zubowski.

PKP PLK zamierzają w ramach unijnej perspektywy finansowej 2014-20 zmodernizować fragment linii kolejowej nr 14 pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim, Lesznem i Głogowem. Przewiduje się wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla modernizacji tego odcinka. Sporządzenie dokumentacji pozwoli odpowiedzieć na kolejne pytania dotyczące zakresu robót, kosztów i terminu realizacji. W przypadku decyzji pozytywnej, prace byłyby wykonane w perspektywie 2014-20.

Nie można też zapominać o Żaganiu

– Mam nadzieję, że remonty pozwolą na to, że kolejne wnioski o przywrócenie połączeń, a takie były składane przez radnych PiS z trzech sejmików [wielkopolskiego, lubuskiego i dolnośląskiego, przez tereny których to województw przebiega trasa Leszno-Głogów – red.], będą miały szanse na realizację. Z analizy artykułów „Rynku Kolejowego” wynika, że najwięcej do powiedzenia w sprawie remontu odcinka Głogów-Leszno zależeć będzie od województwa lubuskiego, które na swoim terenie posiada najdłuższy odcinek tej trasy. Zamierzam złożyć zapytanie poselskie w tej sprawie, a także planowanej przyszłości połączenia Głogów-Żagań. Liczę na to, że remont pozwoli wyrwać się z błędnego koła, działającego na zasadzie: wolna prędkość przelotowa powodująca małą liczbę pasażerów, co wpływa na brak opłacalności inwestowania, a w konsekwencji, ponownie na wolną prędkość przelotową – dodał Wojciech Zubowski.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Leszno apeluje o poprawę oferty w kierunku Warszawy

Pasażer

Leszno apeluje o poprawę oferty w kierunku Warszawy

dl, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Dworzec w Lesznie prawie gotowy

Infrastruktura

Dworzec w Lesznie prawie gotowy

Dworzec Polski 14 listopada 2011

Leszno-Głogów: Trwa remont, ale reaktywacji połączeń nie będzie

Infrastruktura

Zobacz również:

Leszno apeluje o poprawę oferty w kierunku Warszawy

Pasażer

Leszno apeluje o poprawę oferty w kierunku Warszawy

dl, Rynek Kolejowy 28 października 2015

Dworzec w Lesznie prawie gotowy

Infrastruktura

Dworzec w Lesznie prawie gotowy

Dworzec Polski 14 listopada 2011

Leszno-Głogów: Trwa remont, ale reaktywacji połączeń nie będzie

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5