Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Głogów Wróblin - przebudowa zakończona pod nową nazwą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK poinformowały o zakończeniu przebudowy stacji Wróblin Głogowski. Przy okazji zmieniono jej nazwę na Głogów Wróblin.

W oczekiwaniu na dużą modernizację linii nadodrzańskiej (273) PKP PLK prowadzi punktowe prace. Właśnie poinformowano o zakończeniu modernizacji stacji Wróblin Głogowski. W czerwcu zmieniono jej nazwę na Głogów Wróblin. 

Jak podkreśla PLK, Głogów Wróblin to ważny punktu na linii Wrocław – Szczecin (Nadodrzance) i mapie przewozów kolejowych Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Stacja jest ważna dla obsługi pobliskiej huty miedzi. W ciągu doby przejeżdża tędy ok. 45 pociągów towarowych. Kursują składy dalekobieżne i zatrzymuje się ponad 20 pociągów regionalnych.

Zakres przebudowy stacji Głogów Wróblin

Na stacji przebudowano ok. 5 km torów. Wymieniono 10 rozjazdów, zapewniających sprawne przejazdy składów z toru na tor. Zainstalowane zostały elektryczne urządzenia ogrzewania rozjazdów (EOR), gwarantujące kierowanie ruchem w warunkach zimowych. Naprawiony został most i przepusty. Dobre utrzymanie torów zagwarantuje też odtworzone odwodnienie. Przebudowa objęła także dwa perony, które zostały przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zostało zamontowane ledowe oświetlenie, oraz wiaty i ławki.

Jak informuje PLK, prace przyniosły korzyści dla ruchu pasażerskiego i towarowego, bo zlikwidowane zostały ograniczenia prędkości  - przejazd pociągów pasażerskich możliwy jest z prędkością do 120 km/h a towarowych z prędkością do 100 km/h 

Przed pierwotnym terminem

Wartość umowy wynosi 27,6 mln zł netto. Zadanie zostało finansowane ze środków budżetowych. Roboty wykonała firma Infrakol z Jawora. Co ciekawe, prace zostały wykonane wcześniej, niż pierwotnie zapowiadano - w 2019 roku informowano bowiem o zaplanowaniu prac do marca 2022 roku.

W ubiegłym roku na stacji doszło do niebezpiecznego zdarzenia na stacji - maszynista składu towarowego nie zatrzymał pociągu przed semaforem, pomimo sygnalizowanego sygnał stój. Pociąg wjechał na tor, po którym z przeciwnego kierunku jechał pociąg pasażerski, ale zadziałały procedury i pociągi zostały zatrzymane w odległości 1,5 kilometra od siebie. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5