Trwająca modernizacja stacji Gliwice-Łabędy wymusi wprowadzenie nocnej przerwy w ruchu pociągów. Będzie on wstrzymywany pomiędzy godzinami 23:00 a 5:00. Inwestycja, którą realizuje Trakcja, toczy się bez opóźnień.
Pasażerowie i przewoźnicy muszą liczyć się z dodatkowymi utrudnieniami związanymi z przebudową stacji Gliwice-Łabędy i szlaków przyległych. Inwestycja rozpoczęła się ok. rok temu. Za dwa miesiące wprowadzona zostanie tzw. przerwa technologiczna, a przejazd w porze nocnej będzie niemożliwy. Jak poinformowało niedawno PKP Intercity, jest to jeden z powodów planowanej zmiany trasy pociągu „Podhalanin” z Zakopanego do Szczecina, który będzie kursować objazdem przez Częstochowę i Łódź.
Nocne prace mają zminimalizować utrudnienia za dnia
Wprowadzenie zmian w organizacji ruchu potwierdził teraz także zarządca infrastruktury. – Od grudniowej zmiany rozkładu jazdy nastąpi przerwa w ruchu pociągów na stacji i na szlakach przyległych w dni powszednie w godz. od 23:00 do 5:00 – mówi Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Na zmienionej trasie przez Rybnik pozostanie w związku z tym pociąg IC „Przemyślanin” z Przemyśla do Świnoujścia, który aktualnie omija Gliwice ze względu na przebudowę katowickiego węzła kolejowego.
– Aby nie wstrzymywać ruchu w ciągu dnia i wykorzystać wynikające z rozkładu przerwy w kursowaniu pociągów, wykonawca w porze nocnej będzie realizował dostawy i rozładunek materiałów, roboty związane z budową sieci trakcyjnej i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych czy zabezpieczenia torów – opisuje nasza rozmówczyni. Przypomina, że po zakończeniu inwestycji pasażerowie skorzystają m.in. z nowego przystanku Gliwice-Kopernik w rejonie estakady Jana Heweliusza. Sama stacja Gliwice-Łabędy ma zaś zostać dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
– Będzie ona wyposażona w trzy wygodne perony z wiatami, ławkami, oświetleniem i nagłośnieniem – zapowiada przedstawicielka PKP PLK. Na peron nr 1 będzie można dojść bezpośrednio z przebudowywanego wiaduktu przy ul. Staromiejskiej. Nowy wiadukt ma zaś powstać przy ul. Strzelców Bytomskich.
Nie ma zmian w harmonogramie robót
Przewoźnicy towarowi mają z kolei skorzystać z przystosowania stacji do przyjmowania dłuższych składów (do 750 m) czy z budowy nowego toru łącznikowego w kierunku gliwickiego portu. Umożliwi on przejazd z pominięciem stacji Gliwice. Wartość wszystkich prac, które realizuje Trakcja, to ok. 425 mln zł netto. Pieniądze pochodzą z budżetu centralnego, przy czym inwestycja toczy się przy współudziale miasta Gliwice. – Zakończenie zadania planowane jest w 2028 r. – wskazuje Katarzyna Głowacka. Jest to termin zgodny z ogłoszonym w listopadzie 2023 r., gdy PKP PLK zawierały kontrakt na roboty budowlane.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.