Czeski przewoźnik ma w planach nowe połączenia międzynarodowe. Część z nich została wytyczona przez Polskę. Pociągi miałyby kursować m.in. przez Katowice, Kraków czy Warszawę.
Gepard Express (GE) to przewoźnik, który realizuje połączenia autobusowe na trasach Brno – Praga (lotnisko im. Havla), Brno – Opava oraz Brno – Wiedeń (lotnisko Schwechat). Na tej ostatniej
raz dziennie kursują także pociągi ekspresowe.
Jak informuje portal Zdopravy.cz, przewoźnik chce od grudnia 2025 roku uruchomić pięć nowych dalekobieżnych połączeń na terenie Europy. Aż cztery zostały wytrasowane przez Polskę.
- Praga (CZ) - Charków (UA) m.in. przez: Kolin, Pardubice, Ostrawa, Bohumin, Oświęcim, Kraków, Dębica, Rzeszów, Przemyśl, Lwów, Kijów
- Praga (CZ) - Terespol (PL) m.in. przez: Kolin, Pardubice, Ostrawa, Bohumin, Tychy, Katowice, Warszawa, Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Biała Podlaska
- Praga (CZ) - Wilno (LT) m.in, przez: Kolin, Pardubice, Ostrawa, Bohumin, Tychy, Katowice, Warszawa, Wołomin, Małkinia, Białystok, Suwałki
- Split (HR) - Wilno (LT) m.in. przez: Zagrzeb, Budapeszt, Bratysława, Hodonin, Prerov, Ostrawa, Bohumin, Tychy, Katowice, Warszawa, Wołomin, Małkinia, Białystok, Suwałki
- Split (HR) - Berlin (DE) m.in. przez: Zagrzeb, Budapeszt, Bratysława, Brno, Kutna Hora, Praga, Bad Schandau, Dresden
Połączenia w ilości jednej pary miałyby być realizowane codziennie składami zestawionymi z 4 do 12 wagonów. To dałoby możliwość podróżowania nawet 600 pasażerom. GE wskazał, że w przewozach chciałby wykorzystać m.in. wielosystemowe lokomotywy Siemens Vectron lub Alstom TRAXX. Czeski przewoźnik nie wskazał jeszcze, skąd chciałby pozyskać tabor do realizacji tak ambitnego rozkładu lub czy będzie korzystał z podwykonawców.
– Jeśli coś się nie wydarzy, to we współpracy z LTG Link (litewski państwowy przewoźnik - przyp. red.), chcemy rozpocząć próbne przejazdy w sierpniu – powiedział Albert Fikáček, właściciel Gepard Express, cytowany przez portal Zdopravy.cz.