Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Gdzie trafią pierwsze lokomotywy SU4220?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Gdzie trafią pierwsze lokomotywy SU4220?
fot. MS, Rynek KolejowyLokomotywa SU4220 na targach Trako
Na początku stycznia spółka PKP Intercity stało się właścicielem dwóch pierwszych zmodernizowanych lokomotyw spalinowych SU42, które po bardzo zaawansowanej przebudowie noszą oznaczenie SU4220. Gdzie będą pracować pojazdy?

Pierwsze dwie SU4220 PKP Intercity odebrało z pompą 19 stycznia w Poznaniu, od ich producenta – FPS H. Cegielski. Wraz z lokomotywami przekazano przewoźnikowi także osiem nowych wagonów 175A z innego zamówienia. Zapytaliśmy PKP Intercity gdzie zostaną zadysponowane pojazdy. Na razie spółka określiła lokomotywownię macierzystą dla SU4220.

– Pierwsze zmodernizowane lokomotywy nowej serii SU4220 zostały skierowane do Zakładu Zachodniego do Wrocławia. Są to lokomotywy uniwersalne i mogą być wykorzystywane zarówno do pracy manewrowej na bocznicy jak i do prowadzenia lekkich pociągów pasażerskich. Zakład Zachodni będzie podejmował decyzje na bieżąco odnośnie wykorzystania pojazdów – poinformowała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.

Wrocławski Zakład lekkimi lokomotywami obsługuje m.in. relacje pociągów z Wrocławia do Kudowy, czy do Polanicy. W ostatnich miesiącach zakładowi zabrakło własnych sprawnych pojazdów spalinowych i posiłkował się m.in. lokomotywą SM42 ze spółki Morvi. To piękny, wyprodukowany w 1977 roku pojazd, zachowany w historycznych barwach. Wygląda na to, że jego służba na Dolnym Śląsku wkrótce się skończy na rzecz SU4220.

Więcej zdjęć lokomotyw SU4220 można zobaczyć tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Kolejne problemy ze zmodernizowaną w FPS SU4220

Tabor i technika

Kolejne problemy ze zmodernizowaną w FPS SU4220

Jakub Rösler 29 czerwca 2022

Kolejny pożar lokomotywy spalinowej PKP Intercity [Aktualizacja]

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Kolejne problemy ze zmodernizowaną w FPS SU4220

Tabor i technika

Kolejne problemy ze zmodernizowaną w FPS SU4220

Jakub Rösler 29 czerwca 2022

Kolejny pożar lokomotywy spalinowej PKP Intercity [Aktualizacja]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5