Wraz ze zmianą, 14 grudnia, rocznego rozkładu jazdy, zakończy funkcjonowanie komunikacja zastępcza na fragmencie linii Gdynia – Kościerzyna, pomiędzy stacjami Gdańsk Osowa i Żukowo Wschodnie.
Funkcjonująca od dłuższego czasu na tym odcinku komunikacja zastępcza jest związana z budową połączenia linii 201 z linią Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Połączenie to w dużej mierze jest już gotowe: pod koniec listopada pierwszy pociąg (z materiałami budowlanymi) wjechał na linię PKM łącznicą od strony Kościerzyny. Według naszych informacji, w niedługim czasie będzie możliwy wjazd na linię PKM od strony Gdańska Osowy. W obrębie rozkładu 2014/15, podróżni najprawdopodobniej będą borykać się z koniecznością uruchamiania komunikacji zastępczej pomiędzy Żukowem i Osową, ale prawdopodobnie będą to utrudnienia krótkotrwałe.
Kolejną inwestycją na linii 201 jest przebudowa stacji Osowa oraz budowa nowych przystanków na terenie Gdyni. W pierwszej kolejności, już niedługo, rozpocznie się modernizacja stacji w Osowej. W ramach tego zadania, nastąpi budowa nowego peronu, budowa przejścia podziemnego (z windami na peron), a także przebudowa placu dworcowego. Zadanie to realizować będzie spółka PKM SA, w ramach rozszerzonego projektu związanego z budową linii PKM. Rozdzielenie remontu stacji Osowa i budowy przystanków Gdynia Stadion oraz Gdynia Karwiny (co także realizować będzie PKM SA, a nie PLK) wynika z faktu, że PKM SA chce zdążyć z przebudową Osowy, kluczowej lokalizacji dla całego projektu, na 1 września 2015 r., czyli przewidywany termin otwarcia linii PKM.
Szacowany czas przejazdu z Gdańska Gł. do Gdyni Gł. trasą przez lotnisko i stację w Osowie wyniesie ok. 50 min.