25 lokomotyw EU07 i EP07 przejdzie naprawy i przeglądy na czwartym poziomie utrzymania (P4). PKP Intercity nie zdecydowała się powierzyć prac na kolejnych 25 pojazdach innemu wykonawcy: konsorcjum Compremum i Transtrain.
Zamówienie było podzielone na 2 części. Każda z nich obejmowało 25 elektrowozów EU07 lub EP07. Złożono dwie oferty, na każde z zadań po jednej,
o czym pisaliśmy tutaj. Ale przewoźnik zdecydował się powierzyć prace na 25 pojazdach tylko jednemu wykonawcy: Zakładowi Naprawczemu Taboru Kolejowego i Miejskiego w Gdańsku, za 38,5 mln złotych.
W wypadku oferty konsorcjum PKP Intercity znało, że „oferta z najniższą ceną w części 2 zamówienia znacznie przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie (…).Postępowanie w tej części, z powodów wskazanych powyżej, unieważniono”. Compremum i Transtrain oczekiwało za prace 43,6 mln złotych.
Czeka nas więc zapewne ponowny przetarg na remont 25 EU lub EP07. Chyba, że operator zdecyduje się zlecić te prace własnej spółce – Remtrakowi, która jednak obecnie realizuje bardzo dużo zamówień od spółki-matki. Sytuacja na rynku lokomotyw jest trudna,
o czym piszemy tutaj.