We wtorek 8 września w Gdańsku odbyła się dyskusja na temat projektowanego połączenia tramwajowego południowych dzielnic Gdańska z Wrzeszczem z ominięciem Śródmieścia. Miasto prezentuje alternatywy dla kontrowersyjnej Nowej Politechnicznej, której realizacja wiązałaby się z wyburzeniami starej zabudowy.
Gdańsk – ze względu na swoje ukształtowanie i tzw. tarasowość zabudowy – posiada niewiele poprzecznych powiązań komunikacyjnych, co w praktyce utrudnia życie mieszkańcom, skutkując niewydolnością układu komunikacyjnego. Tymczasem Dolny Taras, z rozbudowaną infrastrukturą społeczną, miejscami pracy i bogatą ofertą usług, stanowi jeden z głównych celów podróży ok. jednej czwartej mieszkańców. Podróże z południa do dzielnicy Wrzeszcz muszą odbywać się przez śródmieście, co czyni poprawę układu transportowego szczególnie istotną. Propozycje miasta, w ramach projektu Nowa Politechniczna, budziły jednak kontrowersje: elementem nowej trasy tramwajowej miał być rozbudowany układ drogowy, którego realizacja wiązałaby się z wyburzaniem zabytkowej zabudowy.
W dyskusji na temat połączenia tramwajowego wzięli udział władze miasta, radni, dziennikarze, mieszkańcy oraz przedstawiciele organizacji społecznych. Punktem wyjścia była prezentacja, przygotowana przez Gdańską Pracownię Urbanistyczną „Alter Polis”, w której rozważano alternatywne sposoby połączenia południowych dzielnic z Wrzeszczem względem wcześniej proponowanej Nowej Politechnicznej.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.