Otwarcie przedłużenia linii SKM 250 i nowego przystanku Gdańsk Śródmieście nastąpi w marcu 2015 r. Obecnie inwestycja jest gotowa w ok. 75%. Budowa ma się zakończyć za 2,5 miesiąca.
Inwestycja, warta 66 mln zł, zakończy się najprawdopodobniej w grudniu br., czyli zgodnie z harmonogramem. Czemu zatem pociągi pojawią się dopiero w marcu? – Otwarcie przedłużenia naszej linii wymaga zmian w rozkładzie jazdy. Stąd będzie to możliwe najszybciej w marcu – powiedział, pytany przez portal trójmiasto.pl Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Portal trojmiasto.pl zauważa, że na nowym przystanku pojawiła się już wiata, wykonane zostało także jej zadaszenie, posadzkę zyskał także sam peron nowego przystanku. Na wysokości peronu SKM Śródmieście wykonano grodzie stalowe, które stworzą mur oporowy zabezpieczający skarpę. Praktycznie gotowa jest też konstrukcja schodów prowadzących z przystanku tramwajowego (zlokalizowanego na wiadukcie nad torami kolejowymi) na przystanek kolejowy.
Niemal na całej długości projektu (pomiędzy stacją Gdańsk Gł. i przystankiem Śródmieście) wykonawca ułożył torowisko. Do wykonania pozostało ułożenie rozjazdu tuż przed nowym przystankiem. Prace torowe toczą się także w sąsiedztwie przebudowanego peronu trzeciego na stacji Gdańsk Gł., który stał się peronem wyspowym. Ustawiono na nim historyczną wiatę, której podpory musiały przejść renowację. Jak informuje trojmiasto.pl, zamontowano na nich dach, który został już zaizolowany. Na peron 3 będzie się można dostać zarówno schodami, jak i windą (jak podaje trojmiasto.pl, szyb jest już gotowy, brakuje samej kabiny i silników).
Jak zauważa portal trojmiasto.pl, do przystanku Śródmieście nie będą dojeżdżać pociągi kursujące po linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które mają rozpoczynać i kończyć bieg w Gdańsku Gł., a odcinek pomiędzy Gdańskiem Gł. i Gdańskiem Wrzeszczem będą pokonywać po torach dalekobieżnych.
Pisaliśmy już na „Rynku Kolejowym”, że plan kierownictwa SKM jest taki, by relacje wszystkich pociągów (być może za wyjątkiem niektórych kursów nocnych i pociągów specjalnych do przystanku Gdańsk Stadion Expo) wydłużyć do Śródmieścia. Jednocześnie warto przypomnieć, że na razie nie ma szans na wydłużenie tzw. „Sprinterów” SKM do Gdańska, ze względu na ograniczoną, przez przebudowę stacji we Wrzeszczu, przepustowość trasy dalekobieżnej. Niewykluczone jednak, że w trakcie obowiązywania rozkładu 2014/15 „Sprintery” powrócą do Gdańska.