PKP Cargo od początku lipca testuje lokomotywę Gama Marathon zgodnie z warunkami umowy dzierżawy pomiędzy przewoźnikiem a spółką Rail Capital Partners. Od wyniku testów zależy pozyskanie kolejnych trzech lokomotyw.
Przewoźnik
podpisał w maju umowę na dzierżawę wyprodukowanej przez Pesę lokomotywy 111Ed (Gama Marathon) od spółki Rail Capital Partners. Przewoźnik informował wówczas, że jest zainteresowany wykorzystaniem lokomotyw wyposażonych w moduł dojazdowy, służący przede wszystkim do realizacji prac manewrowych na bocznicach.
Jak poinformował „Rynek Kolejowy” rzecznik PKP Cargo Krzysztof Losz, testy rozpoczęły się 2 lipca. – Testy potrwają do końca lipca na terenie Południowego Zakładu Spółki w Katowicach i mają pokazać, czy te lokomotywy byłyby przydatne w przewozach realizowanych przez PKP Cargo – informuje rzecznik. Sprawdzane jest m.in. funkcjonowanie modułu dojazdowego, który ma zapewnić przejazd pociągu przez niezelektryfikowane odcinki linii kolejowych, zwłaszcza przez [niezelektryfikowane] bocznice. – Od wyniku testów zależy nasza ewentualna dalsza współpraca w zakresie pozyskiwania tego rodzaju taboru – przyznaje przedstawiciel spółki.
W liście intencyjnym PKP Cargo wyraziło zainteresowanie długoterminowym wynajmem trzech Gam od spółki RCP. Jak mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes poolu taborowego Ireneusz Kozłowski, nowe lokomotywy są już zamówione. Pesa dostarczy spółce cztery Gamy Marathon do końca tego roku i aż osiem kolejnych w I półroczu 2019 roku. – Chcemy zamawiać kolejne lokomotywy, rynek się rozwija – mówi Ireneusz Kozłowski. Zdaniem przedstawiciela RCP, jak dotąd testy w PKP Cargo przebiegają pomyślnie.