Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Gama 2 z nowym wyglądem. W przyszłym roku testy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Nowa lokomotywa Pesy Gama 2 jest coraz bliżej etapu produkcji. Producent kończy projektowanie i rozpoczyna budowę prototypu

Podczas targów Trako na stoisku Pesy można było zobaczyć nową wersję folderu firmy, a w nim - niespodzianki. Jednym z nich był nowy wygląd lokomotywy Gama 2. - Dokonaliśmy pewnej optymalizacji, poprawiając wygląd naszego pojazdu - przyznaje w rozmowie z “Rynkiem Kolejowym” Jakub Jasiński, nowy wiceprezes zarządu ds. technicznych Pesy. - Jest to jednak zmiana wizualna, ważniejsze jest to, co zrobimy w środku - zastrzega.

O jakie zmiany chodzi? - Gama już teraz jest produktem bardzo dobrze przyjmowanym na rynku, po który chętnie zgłaszają się nasi Klienci. Potrzebny jest jednak stały rozwój, by zachować konkurencyjność. Kluczową kwestią są potrzeby jakie zgłaszają do nas klienci. Ciągle pracujemy nad warstwą technologiczną naszych lokomotyw oraz kluczowymi parametrami - takimi jak masa i naciski. Nasze działania ukierunkowane są również na zarządzanie komponentami i monitorowanie usterek. Wprowadzamy też zmiany, które pozwolą na optymalizację przeglądów pojazdów i ich obsługę; przykładowo moduł „last mile” będzie mógł być optymalnie szybko zdemontowany lub naprawiony - wyjaśnia wiceprezes Pesy.

Jak już wiemy, platforma Gama 2 będzie obejmować platformę lokomotyw wielosystemowych, także dla prędkości 200 km/h. - Pracujemy nad tym, aby nasza lokomotywa nie była tylko produktem lokalnym na rynek Polski, ale mogła być dostosowana do pracy w różnych systemach i regionach, na których Pesa jest obecna - mówi Jasiński.

Zakończenie projektowania planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku. - W międzyczasie będziemy pracować nad budową pierwszego pojazdu, tak aby pojazdy były gotowe do badań i testów już w pierwszym półroczu 2024 roku - deklaruje wiceprezes Pesy. Dopuszczenie do ruchu i gotowość sprzedażowa przewidziana jest w pierwszej połowie 2025.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 stycznia 2024

Trzy lata czekania. Dart 016 doczeka się w końcu naprawy po wypadku?

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Jakub Madrjas 02 stycznia 2024

Zobacz również:

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 stycznia 2024

PESA partnerem srebrnym Europejskiego Forum Taborowego

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Jakub Madrjas 02 stycznia 2024

Pozostałe z wątku:

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 stycznia 2024

Trzy lata czekania. Dart 016 doczeka się w końcu naprawy po wypadku?

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Jakub Madrjas 02 stycznia 2024

Zobacz również:

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 stycznia 2024

PESA partnerem srebrnym Europejskiego Forum Taborowego

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Jakub Madrjas 02 stycznia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5