Partnerzy serwisu:
Biznes

Furgalski: Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Data publikacji:
12-08-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Furgalski: Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem
- Cały czas mam obiekcje, co do zakupu tego pociągu, ale jak już przyjechał to nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Teraz trzeba robić wszystko, aby konsekwencje finansowe dla PKP Intercity były jak najmniejsze – mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych „TOR”.

-Należy zrobić dwie rzeczy. Jedną z nich PKP IC już zapowiada, a chodzi o dynamiczny system sprzedaży. Tak jak w liniach lotniczych, steruje się popytem w zależności od dnia i godziny. Jak weźmie się pod uwagę koszt dostępu dla pociągów 160/h polskiego producenta, a koszt jaki będzie tu PKP IC ponosić w związku z uruchamianym Pendolino, to albo musiałyby być drogie bilety i wozimy powietrze, albo PKP IC bierze na siebie te koszty – tłumaczy ekspert ZDG TOR. – Tak czy inaczej jest problem finansowy. Więc konieczna jest obniżka stawek za dostęp do infrastruktury, do czego nas i tak wcześniej czy później Komisja Europejska zmusi. Na razie jest wyrok, że powinniśmy więcej dopłacać. Minister Rostowski udaje, że tego wyroku nie widzi, czyli czeka aż będzie skierowana sprawa przeciwko Polsce. Więc rząd dla którego priorytetem miała być kolej, nie do końca traktuje ją priorytetowo. Rozumiem, że nie ma pieniędzy, ale nikt nie każe 3 miliardów nagle dopłacać do infrastruktury, tylko rozłożyć to w czasie – dodaje.

- Mój apel, to już nie jest plucie na Intercity i Podolino. Chodzi mi o to, żebyśmy się nie dali się zwariować, że 20 składów uratuje PKP Intercity czy nawet całą polską koleje. Jest tyle rzeczy do zrobienia. Nie wystarczy podstawić tego pociągu, do którego wsiądą ładnie wyglądający ludzie i pojadą – mówi Furgalski. - 17 mln pasażerów mniej po 4 latach działalności PKP IC to tutaj do odbudowy tego potencjału pasażerów Pendolino nie wystarczy – podkreśla.

Według Furgalskiego brak wychylnego pudła nie jest istotnym problemem. – Linie do Trójmiasta robiono po wychylne pudło. Potem okazało się, że wybór padł na pociąg bez wychylnego pudła. Wtedy przekonywano nas, że dopłacanie 2 mln euro do każdego składu jest bezsensowne. Rzeczywiście wychylne pudło można sobie darować – uważa ekspert. – To czego dzisiaj najbardziej żałuję, to infrastruktura, po której ten pociąg będzie musiał jeździć, albo spóźniona jak chociażby linia do Trójmiasta, albo infrastruktura, na której ten pociąg miał się nigdy nie pojawiać jak np. do Wrocławia. Tam te prędkości będą tam niższe, ale pociąg musi tam jeździć, aby zbierać tylu pasażerów, ilu się da. Projekt, że będzie on jeździł tylko po CMK i linii do Trójmiasta został zakwestionowany – dodaje Furgalski.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Furgalski: Czeka nas kolejna reforma kolejowa

Biznes

Furgalski: Czeka nas kolejna reforma kolejowa

Adrian Furgalski, Rzeczpospolita, 9 października 2009 09 października 2009

Furgalski: Burdel na kolei

Warte uwagi

Furgalski: Burdel na kolei

Rynek Kolejowy, TVN24, 17 grudnia 2010 17 grudnia 2010

Eksperci: Potrzebne zmiany systemowe

Biznes

Eksperci: Potrzebne zmiany systemowe

PAP, 21 grudnia 2010 22 grudnia 2010

Furgalski: Niepewna przyszłość modernizacji szlaków kolejowych

Infrastruktura

Furgalski: Niepewna przyszłość modernizacji szlaków kolejowych

wnp.pl (Tomasz Elżbieciak), 30 grudnia 2010 30 grudnia 2010

Furgalski: Odwołać Andrzeja Wacha trzeba było już lata temu

Biznes

Furgalski: Odwołać Andrzeja Wacha trzeba było już lata temu

Rynek Kolejowy, 30 grudnia 2010 30 grudnia 2010

Rydzkowski, Furgalski: KDP strzelistym aktem

Koleje Dużych Prę™dkości

Rydzkowski, Furgalski: KDP strzelistym aktem

Gazeta Wyborcza 08 listopada 2011

Zobacz również:

Furgalski: Czeka nas kolejna reforma kolejowa

Biznes

Furgalski: Czeka nas kolejna reforma kolejowa

Adrian Furgalski, Rzeczpospolita, 9 października 2009 09 października 2009

Furgalski: Burdel na kolei

Warte uwagi

Furgalski: Burdel na kolei

Rynek Kolejowy, TVN24, 17 grudnia 2010 17 grudnia 2010

Eksperci: Potrzebne zmiany systemowe

Biznes

Eksperci: Potrzebne zmiany systemowe

PAP, 21 grudnia 2010 22 grudnia 2010

Furgalski: Niepewna przyszłość modernizacji szlaków kolejowych

Infrastruktura

Furgalski: Niepewna przyszłość modernizacji szlaków kolejowych

wnp.pl (Tomasz Elżbieciak), 30 grudnia 2010 30 grudnia 2010

Furgalski: Odwołać Andrzeja Wacha trzeba było już lata temu

Biznes

Furgalski: Odwołać Andrzeja Wacha trzeba było już lata temu

Rynek Kolejowy, 30 grudnia 2010 30 grudnia 2010

Rydzkowski, Furgalski: KDP strzelistym aktem

Koleje Dużych Prę™dkości

Rydzkowski, Furgalski: KDP strzelistym aktem

Gazeta Wyborcza 08 listopada 2011

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5