Fundusz Kolejowy dla samorządów, bez którego województwa mogły zlikwidować nawet ponad 20% pociągów regionalnych, pozostanie. To zdecydowanie dobra wiadomość dla pasażerów.
O tym, że środki z Funduszu Kolejowego województwa będą otrzymywały aż do końca 2020 roku, poinformowała Agencja Rozwoju Przemysłu w komunikacie dotyczącym objęcia udziałów w Przewozach Regionalnych przez tę instytucję. Ma to związek z podpisaniem umów 5-letnich na wykonywanie pracy przewozowej pomiędzy marszałkami 13 województw a spółką (więcej czytaj TUTAJ).
– Podpisana umowa to szansa na restrukturyzację Przewozów Regionalnych. Jednak aby proces naprawy spółki przyniósł oczekiwane rezultaty potrzebna jest dobra współpraca i zaangażowanie wszystkich partnerów, a także konsekwentna realizacja założonego harmonogramu projektu – powiedział Marek Szczepański, wiceprezes ARP S.A.
Umowa określa szczegółowe warunki objęcia udziałów przez ARP. Są to m.in. przygotowanie przez Przewozy Regionalne planu restrukturyzacji spółki, otrzymanie przez ARP środków z budżetu na dokapitalizowanie spółki, a także wejście w życie zmiany ustawy o Funduszu Kolejowym przedłużającej jego funkcjonowanie do końca 2020 roku.
Na powrót Funduszu Kolejowego zareagowały już w komunikacie władze województwa opolskiego, gdzie od grudnia, bez tych pieniędzy, zniknąć miało ponad 20% połączeń. Tymczasem, zgodnie z najnowszą deklaracją urzędu marszałkowskiego, od rozkładu jazdy wchodzącego w życie w połowie grudnia, pociągi Przewozów Regionalnych będą przejeżdżać 2,85 mln kilometrów, podczas gdy jeszcze kilka dni temu szacowano, że będzie to tylko 2,4 mln kilometrów. Czy to sukces, skoro obecnie pociągi regionalne przejeżdżają w Opolskiem 3,2 mln. km? Odpowiedź na to pytanie pozostawiamy czetelnikom.