1. Systemową poprawę oferty transportu publicznego na obszarach o wysokim potencjale turystycznym, w tym zwiększenie częstotliwości połączeń, skomunikowanie poszczególnych środków transportu oraz wprowadzenie integracji taryfowej z ofertami dedykowanymi dla turystów. Propozycja ta została przygotowana, ponieważ okazało się, że obecna oferta publicznego transportu zbiorowego utrudnia, a częściowo wręcz uniemożliwia dotarcie do miejsc atrakcyjnych turystycznie, cennych przyrodniczo oraz części do bazy noclegowej i infrastruktury sportowo-rekreacyjnej. I co warte podkreślenia problemy te nasilają się w dni wolne od pracy oraz w okresach ferii i wakacji – tj. w momencie wzrostu zainteresowania przejazdami w celach turystycznych.
2. Dodanie nowych propozycji inwestycji w infrastrukturę kolejową, poprawiającą dojazd do Gorzowa Wielkopolskiego. Obecnie, ze względów infrastrukturalnych, ta stolica województwa jest praktycznie wykluczone z siatki kolejowych połączeń międzywojewódzkich. Poprawa skomunikowania miasta z Poznaniem i dalej pozostałymi regionami Polski jest więc kluczowym elementem zagwarantowania dostępności regionu w układzie krajowym i międzynarodowym. W tym celu zaproponowano:W zamian zaproponowano skreślenie planowanej inwestycji polegającej na skomunikowaniu koleją regionalnego portu lotniczego Zielona Góra - Babimost. Obsługa transportem szynowym małych lotnisk regionalnych nie ma uzasadnienia ani ekonomicznego, ani organizacyjnego, a przykłady podobnych połączeń wskazują na systemowy problem z konstrukcją rozkładu jazdy dla takich połączeń.
- podniesienie parametrów linii kolejowych nr 363 na odc. (Poznań) Międzychód - Wierzbno - Skwierzyna – (Gorzów Wielkopolski) do prędkości 120 - 160 km/h wraz z elektryfikacją;
- podniesienie parametrów linii kolejowych linii kolejowych nr 367 na odc. Gorzów Wielkopolski – Skwierzyna – Międzyrzecz – Zbąszyń – (Poznań) do prędkości 120 - 160 km/h wraz z elektryfikacją i budową łącznicy w Zbąszyniu z linią kolejową nr 3.
3. Dodanie do działań priorytetowych poprawy stanu oraz dostępności taboru wykorzystywanego do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich poprzez przywrócenie pełnej sprawności pojazdów eksploatowanych oraz inwestycje pojazdy spalinowe i hybrydowe. Zwiększenie podaży taboru kolejowego wykorzystywanego do obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych na obszarze województwa jest bowiem niezbędne do zapewnienia stabilnej realizacji oferty przewozowej oraz zapewnienia niezbędnej rezerwy taborowej umożliwiającej prowadzenie planowych i nieplanowych napraw oraz przeglądów.