Trwa dobra passa Newagu na rynku włoskim. Operator FSE, będący własnością włoskiego państwowego operatora Trenitalia, zrealizuje całe zamówienie ze wszystkimi opcjami na elektryczne zespoły trakcyjne ETR 322. Pierwsze pojazdy od jesieni wożą już pasażerów z Bari w Apulii.
Najpierw FSE zamówiło 5 trójczłonowych pojazdów, których komplet od lata 2019 jest już we Włoszech. Pierwszy z tych pojazdów
rozpoczął kursowanie we wrześniu na świeżo zelektryfikowanej linii kolejowej z Bari do Putignano. Już wówczas Newag wiedział, że będzie realizował kontrakt na dostawę 6 pojazdów, w ramach opcji. Te pojazdy są obecnie budowane w Nowym Sączu.
W raporcie bieżącym Newag pochwalił się właśnie następnym sukcesem. Okazuje się, że
pierwsze doświadczenia eksploatacyjne dotyczące Impulsów 2, kursujących na południu Włoch pod oznaczeniem ETR 322, jest na tyle dobre, że FSE zamówi kolejne 4 trójczłonowe zestawy. Łączna wartość opcji wynosi 15,9 mln euro netto, czyli prawie 69 mln zł netto.
Umowa wykonawcza na produkcję tych konkretnych czterech sztuk powinna zostać podpisana do 30 kwietnia bieżącego roku. Zespoły trakcyjne powinny być zbudowane, dostarczone i odebrane w terminie 18 miesięcy od dnia zawarcia tej umowy.
W Polsce Impulsy 2 z powodzeniem eksploatuje na razie
tylko Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Operator jest bardzo zadowolony ze wskaźników niezawodności tych pojazdów, co podkreśla, prezentując kwartalne raporty operacyjne. Następne Impulsy 2 będą także jeździć w województwie lubelskim i w
SKM Warszawa. Newag zaoferuje te pojazdy także w przetargach w Małopolsce i na Dolnym Śląsku.