We włoskim Bari odbyło się dziś (11 czerwca) oficjalne przekazanie Impulsów 2 dla włoskiego przewoźnika FSE. Na razie Newag zbudował 5 pojazdów i będzie realizował kontrakt na następne 6 trójczłonowych ezetów.
Pierwszy z pojazdów zyskał oznaczenie ETR322. Na spotkaniu z okazji przekazania pierwszego z pociągów obecny był zarząd Newagu, lokalni oficjele i prezes przewoźnika FSE. – Pojazdy mają już dopuszczenie na sieci Kolei Włoskich i komplet dokumentów, mogą całkowicie bezpiecznie jeździć po włoskich torach. Przez najbliższe miesiące będą się na nich szkolić służby utrzymaniowe, będziemy nadal sprawdzać współpracę z infrastrukturą na docelowej trasie, gdzie pojadą (z Bari do Putingano – dop. red). Dziś po raz pierwszy Impulsy 2 mogą zobaczyć jego przyszli pasażerowie – powiedział Józef Michalik, członek zarządu Newagu, a prezes spółki Zbigniew Konieczek podkreślił, że to krok milowy dla Newagu, bowiem Impulsy 2 dla Włoch to
pierwsze w historii pojazdy elektryczne, które zostały wyprodukowane w Polsce i będą jeździć w tym kraju.
Pojazdy są dostosowane do wysokości włoskich peronów (podłogę mają niżej niż np. polskie Impulsy 2 dla ŁKA), mają też np. dużo wydajniejszą klimatyzację i inne, włoskie systemy bezpieczeństwa. Ta przyda się, bowiem w momencie przekazania pociągów w Bari było 32 stopni C.
Z pasażerami polskie pociągi mają wyjechać 17 września. Łącznie jest szansa na dostawę 15 Impulsów dla przewoźnika z Apulii. Na razie
na pewno otrzyma ich 11.