Partnerzy serwisu:
Biznes

Frost & Sullivan: Europa musi wymieniać tabor kolejowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
29-11-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Frost & Sullivan

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Frost & Sullivan: Europa musi wymieniać tabor kolejowy
Wymiana starzejącego się taboru tworzy możliwości rozwoju dla alternatywnych technologii napędowych na europejskim rynku lokomotyw i szynobusów. Regulacje zawarte w etapie IIIB europejskiej Dyrektywy o poziomie emisji spalin dla lokomotyw i szynobusów zaczną obowiązywać od końca 2012 roku.

Normy etapu IIIB zakładają redukcję emisji NOx i PM o 90 procent w stosunku do poziomu etapu IIIA. Aby spełnić zakładane normy emisji, producenci taboru kolejowego i silników zamierzają wykorzystać nowe technologie, takie jak m.in. recyrkulacja spalin. Jednakże wraz ze wzrostem konkurencji, pojawiają się także inne, alternatywne rozwiązania.

Według nowego raportu Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. „Analiza strategiczna alternatywnych technologii napędowych na europejskim rynku lokomotyw i szyno busów”, do 2020 roku na rynki w całej Europie trafi 10 862 lokomotyw spalinowych i 9 314 szynobusów (łączna suma nowych i wymienionych pojazdów).

- „Wzrost kosztów operacyjnych oraz kosztów utrzymania starzejącego się taboru kolejowego zmusza operatorów do składania zamówień na nowy tabor, co pociąga za sobą wymianę lokomotyw i szynobusów, które czasy świetności maja już dawno za sobą - stwierdzają analitycy Frost & Sullivan. Jak wynika z analizy, w samej tylko Francji i w Niemczech jest 2 326 lokomotyw spalinowych, których wiek eksploatacji wynosi 40 i więcej lat.

Średni wiek lokomotyw spalinowych eksploatowanych w Europie Zachodniej wynosi około 37 lat. Liczba lokomotyw spalinowych, które pozostają w czynnej służbie przez ponad 30 lat wynosi 10 298. Z powodu gwałtownego wzrostu kosztów paliwa w ostatnich latach, operatorzy i firmy leasingowe poszukują ofert zakupu możliwie najbardziej energooszczędnych i ekonomicznych jednostek napędowych.

- Producenci zdają sobie sprawę, że koszty modernizacji lokomotywy i wyposażenia jej w nowy silnik, skrzynię biegów i systemy kontroli są prawie takie same, jak koszty zakupu nowej, najwyższej klasy lokomotywy – zauważają analitycy Frost & Sullivan. - Jednak istnieje przepaść pomiędzy zapotrzebowaniem na lokomotywy, na które operatorzy mogą sobie pozwolić a możliwościami podaży ze strony producentów – czytamy w raporcie.

Głównym wyzwaniem dla producentów lokomotyw napędzanych silnikami diesla jest umiejętność dokładnego określenia potencjału rynku. Identyfikacja popytu na podstawie stopnia starzenia się taboru, wymagań i możliwości zakupowych podporządkowanych ograniczeniom budżetowym agencji leasingowych, operatorów oraz użytkowników końcowych jest kluczowym wyzwaniem dla producentów taboru kolejowego.

Aby sprostać rosnącej konkurencji, producenci taboru wprowadzają do procesu produkcji nowe technologie. Oczekuje się, że rozwiązania, takie jak np. silniki trakcyjne z magnesami trwałymi będą standardem w 2017 roku. Producenci wprowadzają również nowe strategie w swoje modele biznesowe.

Standaryzacja platform projektowych lokomotyw i szynobusów zyskuje na popularności, co eliminuje konieczność indywidualnego opracowywania projektów’ – podsumowują analitycy Frost & Sullivan. - Maszyny są obecnie dostarczane na rynek w formach gotowych modułów napędowych, w których zmiany są wykonane zgodnie z wymogami poszczególnych zamówień – czytamy w raporcie.

Analiza strategiczna alternatywnych technologii napędowych na europejskim rynku lokomotyw spalinowych i wagonów spalinowych jest częścią Programu Partnerstwa na Rzecz Rozwoju Przedsiębiorstw, który obejmuje również analizy prowadzone na następujących rynkach: Analiza strategiczna europejskiego rynku elektryfikacji kolei, Analiza strategiczna europejskiego rynku kolejowych systemów sygnalizacji i Analiza strategiczna potencjału rosyjskiego rynku kolejowego: implikacje dla globalnego łańcucha dostaw.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lokomotywy PKP Cargo pociągną letnie składy PKP Intercity

Tabor i technika

Lokomotywy PKP Cargo pociągną letnie składy PKP Intercity

Jakub Madrjas 21 czerwca 2023

Akiem zamawia Vectrony

Tabor i technika

Akiem zamawia Vectrony

inf. pras 22 grudnia 2021

Kup pan pociąg! PR będą wyprzedawać tabor... na Allegro

Biznes

Kup pan pociąg! PR będą wyprzedawać tabor... na Allegro

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 25 września 2014

Zobacz również:

Lokomotywy PKP Cargo pociągną letnie składy PKP Intercity

Tabor i technika

Lokomotywy PKP Cargo pociągną letnie składy PKP Intercity

Jakub Madrjas 21 czerwca 2023

Akiem zamawia Vectrony

Tabor i technika

Akiem zamawia Vectrony

inf. pras 22 grudnia 2021

Kup pan pociąg! PR będą wyprzedawać tabor... na Allegro

Biznes

Kup pan pociąg! PR będą wyprzedawać tabor... na Allegro

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 25 września 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5