Na terenie miasta Le Mans, położonego w regionie Kraj Loary, otwarto oficjalnie drugą linię tramwajową. Uruchomienie kolejnej trasy dla tramwajów to dowód, że mieszkańcy chętnie korzystają z tego środka transportu w mieście. Tramwaj w Le Mans, podobnie jak w coraz większej liczbie miast Europy, jest jednak po swoim "drugim debiucie".
Pierwszą linię tramwajową w Le Mans uruchomiono w 1897 roku. Zelektryfikowana sieć funkcjonowała w mieście nieprzerwanie do roku 1947. Linię zlikwidowano przede wszystkim ze względu na jej słaby stan techniczny oraz na ogólnoświatowy trend zastępowania transportu szynowego - transportem kołowym.
Dokładnie 60 lat po zamknięciu sieci tramwajowej w mieście, w Le Mans tramwaj pojawił się ponownie. Do listopada 2007 roku zbudowano i uruchomiono linię T1 na odcinku Antarès - Université (przebieg północ - południe). Na liczącej 15,4 km długości linii zlokalizowano 24 przystanki. Aż 10 km torowiska linii jest pokryte trawą.
Prace przy dalszej rozbudowie linii wznowiono w roku 2011. Linia nr 2 wydłużyła sieć do 19 km. Na całej trasie nowa linia łącząca plac Aristide Briand z przystankiem przy ulicy Bruxelles, ma siedem przystanków wspólnych z linią T1 i łączy dzielnicewschodnie z centrum miasta.
Do tej pory po 15-kilometrowej linii kursowało 26 tramwajów Citadis firmy Alstom. W związku z wydłużeniem sieci, w roku 2012 został rozpisany przetarg na dostawę kolejnych składów. W tej chwili do obsługi linii są przeznaczone 34 tramwaje. Nowe składy zasadniczo nie różnią się od dotychczas kursujących, za wyjątkiem większych udogodnień dla niepełnosprawnych. Pojazdy poruszają się z prędkością maksymalną 50 km/h.
Średnio każdego dnia z linii nr 1 korzystało do tej pory ponad 50 tys. pasażerów. Szacuje się, że budowa sieci kosztowała niecałe 400 mln euro, w tym 300 mln za pierwszą linię wraz z taborem i 95 mln euro za drugą linię.