Partnerzy serwisu:

Francja: Tramwaj w Le Mans dostał drugą szansę. Z powodzeniem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-08-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail news/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Francja: Tramwaj w Le Mans dostał drugą szansę. Z powodzeniem
Na terenie miasta Le Mans, położonego w regionie Kraj Loary, otwarto oficjalnie drugą linię tramwajową. Uruchomienie kolejnej trasy dla tramwajów to dowód, że mieszkańcy chętnie korzystają z tego środka transportu w mieście. Tramwaj w Le Mans, podobnie jak w coraz większej liczbie miast Europy, jest jednak po swoim "drugim debiucie".

Pierwszą linię tramwajową w Le Mans uruchomiono w 1897 roku. Zelektryfikowana sieć funkcjonowała w mieście nieprzerwanie do roku 1947. Linię zlikwidowano przede wszystkim ze względu na jej słaby stan techniczny oraz na ogólnoświatowy trend zastępowania transportu szynowego - transportem kołowym.

Dokładnie 60 lat po zamknięciu sieci tramwajowej w mieście, w Le Mans tramwaj pojawił się ponownie. Do listopada 2007 roku zbudowano i uruchomiono linię T1 na odcinku Antarès - Université (przebieg północ - południe). Na liczącej 15,4 km długości linii zlokalizowano 24 przystanki. Aż 10 km torowiska linii jest pokryte trawą.

Prace przy dalszej rozbudowie linii wznowiono w roku 2011. Linia nr 2 wydłużyła sieć do 19 km. Na całej trasie nowa linia łącząca plac Aristide Briand z przystankiem przy ulicy Bruxelles, ma siedem przystanków wspólnych z linią T1 i łączy dzielnicewschodnie z centrum miasta.

Do tej pory po 15-kilometrowej linii kursowało 26 tramwajów Citadis firmy Alstom. W związku z wydłużeniem sieci, w roku 2012 został rozpisany przetarg na dostawę kolejnych składów. W tej chwili do obsługi linii są przeznaczone 34 tramwaje. Nowe składy zasadniczo nie różnią się od dotychczas kursujących, za wyjątkiem większych udogodnień dla niepełnosprawnych. Pojazdy poruszają się z prędkością maksymalną 50 km/h.

Średnio każdego dnia z linii nr 1 korzystało do tej pory ponad 50 tys. pasażerów. Szacuje się, że budowa sieci kosztowała niecałe 400 mln euro, w tym 300 mln za pierwszą linię wraz z taborem i 95 mln euro za drugą linię.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5