Partnerzy serwisu:
Świat

Francja. Nocny pociąg między Paryżem a Niceą już kursuje

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK/SNCF

Podziel się ze znajomymi:

Trwa poszerzanie siatki nocnych pociągów we Francji. Oferta wciąż nie jest obszerna, ale według zapowiedzi francuskiego resortu transportu, do 2030 r. w kraju ma działać 10 nocnych pociągów, z których część ma jeździć za granicę. Od 20 maja br. uruchomiono jeden z nich, kursujący na trasie Paryż − Nicea.

Reaktywację nocnych pociągów we Francji ogłoszono na początku 2021 r. Wówczas francuski minister transportu Jean-Baptiste Djébbari zadeklarował, że do 2030 r. we Francji działać będzie 10 nocnych pociągów. Część z nich pojedzie za granicę. Ogłoszenie miało miejsce w zakładach w Périgeux, czyli w obiekcie, w którym przeprowadzono modernizację 60 kuszetek mających dołączyć do istniejących i zapowiadanych nocnych połączeń.

Jako pierwsze zapowiedziano ponowne uruchomienie połączenia Paryż – Nicea. Początkowo była mowa o kwietniu 2021 r. Udało się miesiąc później – 20 maja br. trasa została uruchomiona. Inauguracja odbyła się na dworcu Paris Austerlitz. Między Paryżem a Niceą (długość trasy to ponad 1000 km) można podróżować pociągiem w obie strony w tygodniu i w weekendy. Podróż trwa około 11 godzin.

Następne w kolejności będą połączenia Paryż – Tarbes i Paryż – Wiedeń. Mają one zostać uruchomione do końca 2021 r.

W ciągu kilkunastu miesięcy miałyby zostać również uruchomione pociągi ze Strasburga do Marsylii i do Nicei. Jeśli chodzi o inne relacje międzynarodowe, miałyby to być trasy Paryż – Barcelona przez Perpignan i Barcelona – Nicea – Zurych, który kursowałby w porozumieniu z Kolejami Austriackimi lub Szwajcarskimi.

Uruchomienie nocnych połączeń kolejowych na terenie Francji to część gospodarczego planu odbudowy, ogłoszonego we wrześniu ubiegłego roku. W jego ramach francuski rząd podejmuje szereg działań mających rozruszać gospodarkę po spowolnieniu wywołanym przez COVID-19. Na reaktywację pociągów nocnych przewidziano 100 mln euro.

Więcej na temat planów reaktywacji można przeczytać tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Francja. Bombardier z ogromnym kontraktem na nowe pociągi dla linii RER B

Tabor i technika

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Francja. Bombardier z ogromnym kontraktem na nowe pociągi dla linii RER B

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5