Mieszkańcy regionu Île-de-France mają kolejną linię tramwajową. Linia T7, która właśnie została otwarta, ma 11,2 km długości i kosztowała ponad 300 mln euro. Linia zapewnia dobre połączenie miejscowości położonych na południe od Paryża ze stołecznym systemem komunikacji miejskiej.
Na oddanym do użytkowania odcinku zbudowano 18 przystanków. Linia o przebiegu północ-południe łączy podparyską miejscowość Villejuif (gdzie można przesiąść się do linii metra nr 7) z miejscowością Athis-Mons. Zajezdnię dla tramwajów zbudowano w Vitry-sur-Seine). Poza możliwą przesiadką do linii metra nr 7, są planowane węzły z linią C kolei RER, oraz z liniami metra, które jeszcze nie powstały
Pociągi kursują z częstotliwością mniej więcej co 6 minut w godzinach szczytu, ale już w 2018 roku, gdy linia zostanie wydłużona, kursy mają odbywać się ze zwiększoną częstotliwością - co 4 minuty.
Po linii kursuje 19 tramwajów Citadis wyprodukowanych przez firmę Alstom. Każdy z pojazdów ma długość 32 m i jest w stanie pomieścić 200 pasażerów. Związek transportowy regionu Île-de-France zamówił tramwaje w lutym 2011 roku, wspólnie z dwudziestoma pojazdami do obsługi linii T8, która niebawem połączy Saint-Denis z Epinay-sur-Sein. Umowa umożliwia zwiększenie kontraktu o kolejne 31 pojazdów.
Kolejne inwestycje tramwajowe
Całkowita wartość budowy infrastruktury tramwajowej linii T7 to 318,3 mln euro. Za 19 tramwajów Citadis zapłacono 53 mln euro. To już kolejne inwestycje w sieć tramwajową budowaną pod Paryżem. Niebawem ruszą prace budowlane przy budowie linii T4. Wartość projektu to 214 mln euro. Przypomnijmy, że w grudniu 2012 roku do użytku oddano również nowy odcinek linii tramwajowej T3. Nowy odcinek ma 14,5 km długości i biegnie w rejonie wschodniej granicy administracyjnej Paryża z Porte d'Ivry do Porte de Vincennes, Porte de la Vilette oraz Porte de la Chapelle. Odcinek linii T3 wybudowano za 652 mln euro.