Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Francja chce uruchomić bezzałogowe pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Independent/Railway Gazette/tk

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Francja chce uruchomić bezzałogowe pociągi
Fot. Rob Dammers/CC BY 2.0/Wikimedia Commons
SNCF ma pomysł na usprawnienie ruchu na francuskiej sieci kolejowej. Władze przedsiębiorstwa chcą, aby w ciągu kilku najbliższych lat na torach pojawiły się pociągi, które nie wymagają obsługi maszynisty. Chodzi zarówno o kolej aglomeracyjną, połączenia regionalne, jak i KDP.

Koleje Francuskie prowadzą specjalny program badawczy, którego celem jest wdrożenie w niedalekiej przyszłości nowych technologii w zakresie tzw. pociągu autonomicznego. Koszty programu są w tej chwili szacowane na 57 mln euro. Po 30% finansują: SNCF oraz rząd, a 40% - partnerzy biznesowi. Według przedstawicieli przedsiębiorstwa, realizacja tego przedsięwzięcia spowoduje, że Francja stanie się liderem w dziedzinie innowacyjności na kolei.

Na ten moment rozważane są różne warianty co do uruchamiania bezobsługowych pociągów - w grę wchodzą zarówno połączenia towarowe, jak i pasażerskie, w tym KDP, dlatego też Koleje Francuskie zawarły kilka kluczowych partnerstw, które pozwolą na udoskonalenie technologii w poszczególnych sektorach transportu kolejowego. Dzięki zupełnie nowemu sposobowi prowadzenia pociągów, kolejarze mogliby skupić się na zwiększeniu przepustowości linii, zbudowaniu lepszych rozkładów jazdy, poprawie punktualności oraz ograniczeniu negatywnego wpływu pociągów na środowisko.

W prace nad bezobsługowym pociągiem pasażerskim zaangażowane są, poza francuskim operatorem, następujące przedsiębiorstwa: IRT Railenium, Bombardier Transportation, Bosch, Spir.ops oraz Thales. Plany zakładają, że do roku 2023 ma zostać w pełni zautomatyzowana linia E kolei RER. Pozwoli to na uruchamianie do 22 składów na godzinę z prędkością do 120 km/h. Równolegle technologia ma być zastosowana w piętrowych pociągach Regio2N firm Bombardier. Na rok 2025 planowane są także testy bezobsługowych pociągów KDP. Według inżynierów, w przypadku połączeń dużych prędkości, będzie można uruchamiać nawet do 16 pociągów w ciągu godziny.

Niewykluczone, że wypracowaniem regulacjami dotyczących wspólnych standardów dla kolei autonomicznej na terenie Europy zajmie się Komisja Europejska.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Byli inżynierowie SpaceX z projektem pojazdu... z samych wózków

Innowacje

Rosja: Bezzałogowa „Jaskółka” na jazdach próbnych w Szczerbince

Tabor i technika

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Byli inżynierowie SpaceX z projektem pojazdu... z samych wózków

Innowacje

Rosja: Bezzałogowa „Jaskółka” na jazdach próbnych w Szczerbince

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5