Partnerzy serwisu:
Biznes

Francja. Alstom z odwołaniem w sprawie wielkiego przetargu na RER B

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
31-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK/BFM

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Francja. Alstom z odwołaniem w sprawie wielkiego przetargu na RER B
fot. Wikimedia CC BY-SA 4.0
Kontrakt na modernizację taboru regionalnej linii ekspresowej RER B w regionie Île-de-France został przyznany w połowie stycznia konsorcjum Bombardier i CAF. W przetargu startował również Alstom, który w jego trakcie zgłaszał wątpliwości, a teraz złożył odwołanie od wyboru wykonawcy. Jak stwierdziła Valérie Pécresse, prezeska Île-de-France Mobilités, spowoduje to duże opóźnienie podpisania kontraktu.

Jak informowaliśmy, kontrakt pozyskany w styczniu 2021 r. przez konsorcjum Bombardier i CAF dotyczy wymiany pociągów na linii RER B, kursującej przez Paryż. Łączy port lotniczy Charles de Gaulle'a z Mitry - Claye na północnym wschodzie oraz Robinson i Saint-Rémy-lès-Chevreuse na południu aglomeracji. RER B to regionalna linia ekspresowa, najbardziej ruchliwa linia kolejowa w Europie po RER A. Od dłuższego czasu jednak podróżowanie nią było dla pasażerów udręką. Starzenie się taboru, ale w niektórych miejscach również infrastruktury, powodowało nawracające awarie, a co za tym idzie – opóźnienia.

W toku postępowania Alstom, sam startujący w przetargu, zgłosił nieprawidłowość - a konkretnie zmianę specyfikacji w trakcie postępowania. RATP i SNCF zdecydowały się jednak na kontynuację przetargu, ponieważ wcześniej zobowiązały się do jego rozstrzygnięcia pod koniec 2020 r. Kontrakt przyznano Bombardierowi i CAF. Zapowiadano szybkie podpisanie umowy.

Sprawa jednak nie ucichła. 25 stycznia do RATP i SNCF trafiło odwołanie złożone przez Alstom, co uniemożliwiło podpisanie kontraktu. Jak mówi prezeska stowarzyszenia Île-de-France Mobilités, również odpowiedzialnego za przeprowadzenie modernizacji, krok Alstomu spowoduje kolejne opóźnienia w realizacji tego potrzebnej inwestycji.

– Postępowanie zostało przeprowadzone przy skrupulatnym przestrzeganiu wszystkich reguł. Każde zgłaszane odwołanie to opóźnianie inwestycji. Moją obawą, którą podzielają RATP, SNCF i Île-de France Mobilités, jest to, że ostatnie odwołanie doprowadzi do dużego opóźnienia w realizacji zamówieniu, co odbędzie się z uszczerbkiem dla pasażerów i jest niedopuszczalne – powiedziała, cytowana przez portal BFTM Paris, prezeska Île-de France Mobilités Valérie Pécresse.

Précasse dodała, że sytuacja ta jest nieakceptowalna również dlatego, producent do tej pory cieszył się zaufaniem inwestora publicznego, przyznawane mu były kontrakty o wartości miliardów euro. Valérie Pécresse podkreśliła, że spodziewano się większej troski o pasażerów i o ogólny interes.

Alstom, który dopiero co przejął Bombardiera, domagał się między innymi szczegółów uzasadniających odrzucenie jego oferty i dodawał, że od kilku miesięcy sygnalizował podejrzenie nieprawidłowości w procedurze przetargowej.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Biznes

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Artur Bogdanowicz 03 kwietnia 2023

KIO zatrzymuje badanie oferty. Niebezpieczny precedens?

Prawo i polityka

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Infrastruktura

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2022

Radom. Trzeba przebudować wiadukt nad torami oraz peron

Infrastruktura

Nie będzie kryterium skróconego terminu realizacji w przetargach GDDKiA

Prawo i polityka

Łódzkie: Wyremontują drogi, by "zwiększyć dostępność do kolei"

Infrastruktura

Zobacz również:

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Biznes

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Artur Bogdanowicz 03 kwietnia 2023

KIO zatrzymuje badanie oferty. Niebezpieczny precedens?

Prawo i polityka

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Infrastruktura

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2022

Radom. Trzeba przebudować wiadukt nad torami oraz peron

Infrastruktura

Nie będzie kryterium skróconego terminu realizacji w przetargach GDDKiA

Prawo i polityka

Łódzkie: Wyremontują drogi, by "zwiększyć dostępność do kolei"

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5