Tym razem PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z firmą ZUE na przebudowę torów w ciągu linii E20 na Warszawskim Węźle Kolejowym. Sprawniejszą obsługę mają zyskać m.in. pasażerowie na stacji w Ożarowie Mazowieckim. Głównym celem inwestycji ma być także poprawa bezpieczeństwa. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2020 roku.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlanych linii kolejowej nr 3 na odcinku Warszawa – Granica LCS Łowicz, które obejmuje m.in. wykonanie robót branży konstrukcyjnej, inżynieryjnej, budowlanej, torowej, elektrycznej, teletechnicznej i geologicznej. Prace te mają na celu m.in. poprawę przepustowości linii oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
– Jest to jedna z ważnych umów, bo dotyczy realizacji prac na bardzo istotnej magistrali kolejowej w ciągu E20. Co więcej, prace dotyczyć będą także Warszawskiego Węzła Warszawskiego – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych. – Dzisiaj wykonawca rozpocznie projektowanie i za około rok wejdzie z pracami w okolicach Ożarowa Mazowieckiego, które wpisują się w nasz plan modernizacji linii E20. W tym roku na modernizację linii E20 podpisujemy wile umów. Prowadzimy już przecież prace w obrębie trzech LCS między Swarzędzem a Sochaczewem. W zeszłym tygodniu podpisaliśmy umowę w ramach LCS Terespol, a w przyszłym tygodniu podpiszemy umowy na prace związane z realizacją LCS Mińsk Mazowiecki – zapowiada Bresch.
Na stacji w Ożarowie Mazowieckim dwa nowe perony zastąpią jeden stary. Będą nowe wiaty, funkcjonalne oświetlenie, tablice informacyjne i ławki. Zlikwidowana zostanie stara kładka. Jednak dojście do pociągów zapewni przejście podziemne wyposażone w windę i pochylnie. Polskie Linie Kolejowe deklarują także większą przepustowość linii dzięki przebudowie układu sterowania ruchem kolejowym oraz wymianie torów i rozjazdów na odcinku ok. 5,5 km. Będzie nowy budynek nastawni. Zabudowane zostaną nowe urządzenia i wymieniona sieć trakcyjna.
Zadanie obejmuje także przebudowę dwóch przejazdów w Ożarowie Mazowieckim. Dzięki temu zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Wykonawcą prac jest firma ZUE. Wartość umowy wynosi 79,8 mln zł netto (98,2 mln zł brutto). Po podpisaniu umowy wartość portfela zamówień Grupy ZUE wynosi 1 510 mln zł. Termin realizacji zadania to 33 miesiące od dnia rozpoczęcia prac. Zakończenie projektu „Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Kutno etap I Prace na linii kolejowej nr 3 na odc. Warszawa – granica LCS Łowicz” finansowanego w 85% ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zaplanowane jest w lipcu 2020 roku. Zarządca zapowiada jednotorowe zamknięcia torów z utrzymaniem ruchu pasażerskiego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.