H. Cegielski FPS wykona przebudowę wagonów 1 klasy na wagony restauracyjne wraz z ich zaawansowaną modernizacją. Pojazdów będzie 10.
Tylko ten producent
zgłosił się do przetargu, w ramach którego wagony typu 145Ab zostaną przebudowane na gastronomiczne. Wagony te wcześniej posiadały przedziały menadżerskie (4 osobowe), które obecnie nie występują już w składach PKP Intercity. FPS wykona przebudowę za kwotę 61,3 mln zł.
Wagony, inaczej niż w obecnie r
ealizowanym projekcie Kolei Czeskich, będą w całości przeznaczone do konsumpcji posiłków. Będą oczywiście klimatyzowane, w środku znajdzie się 12 stolików i 36 miejsc siedzących. Będą w nich także nadajniki wifi, pojawią się półki na których pozostawić będzie można bagaże. Cegielski ma już doświadczenie w budowie wysokiej klasy
pojazdów tego typu.
– Mogę państwa zapewnić, że FPS dołoży wszelkich starań, aby te pojazdy były bardzo komfortowe i aby podróż nimi była przyjemna. Z tego zlecenia cieszę się także osobiście, bowiem będąc prezesem FPS nieustannie jestem w ruchu i często spożywam posiłki w Warsie. Bardzo zależy mi więc, aby to było zawsze przyjemne doświadczenie – mówił prezes H. Cegielski FPS, Hubert Stępniewicz.
Obecnie jego spółka realizuje już kontrakt na budowę
55 zupełnie nowych wagonów pasażerskich do obsługi pociągów międzynarodowych. Pierwszy z wagonów będzie gotowy w 2020 roku. FPS, której właścicielem jest Agencja Rozwoju Przemysłu w drodze przetargu otrzymała także zlecenie od PKP Intercity na modernizację łącznie
90 wagonów do standardu 174A.
– Nowe wagony, to nowa jakość. Od 3 lat, kiedy zostaliśmy powołani do nowego zarządu, obserwujemy gdzie kolej się zmienia. Widzimy coraz więcej nowych wagonów, nowoczesnych pociągów. To, co jest ważne dla klientów, to wartość dodana. Usługa gastronomiczna nie wszędzie funkcjonuje w Europie, natomiast w Polsce staramy się, aby funkcjonowała jak najlepiej. Aż 288 pociągów na 375 ma usługę gastronomiczną – powiedział Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, wymieniając jednak także te ze składów, w których „usługą gastronomiczna” jest pracownik z przenośnym wózkiem.
Po dostarczeniu wagonów liczba pociągów z usługą gastronomiczną Wars nie zwiększy się jednak znacząco. Przetarg wygrany przez FPS jest bowiem w dużej mierze skutkiem konieczności nagłego wycofania 6 wagonów restauracyjnych, z uwagi na ich uszkodzenia, dyskwalifijące je z dalszej eksploatacji.