Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

FPS: Spodziewamy się kolejnych zamówień z rynku krajowego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
01-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
FPS: Spodziewamy się kolejnych zamówień z rynku krajowego
fot. H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych
Poznański producent kojarzony głównie z wagonami pasażerskimi nie wyklucza możliwości eksportu swoich wyrobów. Przez najbliższe lata firma będzie jednak skupiona na realizacji kontraktu dla PKP Intercity. Być może potem moce przerobowe wyczerpią kolejne zlecenia od przewoźników krajowych.

– Pracujemy nad zwiększeniem naszych mocy produkcyjnych – deklarował podczas Kongresu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi Grzegorz Kucia, prezes Fabryki Pojazdów Szynowych H. Cegielski z Poznania. Stwierdził bowiem, że realizacja aktualnego kontraktu na wagony dla PKP Intercity praktycznie wyczerpuje aktualny potencjał producenta. Prace przy tym zamówieniu potrwają jeszcze pięć lat.

Jest zainteresowanie przewoźników zagranicznych

W dalszej kolejności poznańska fabryka może jednak oferować swoje produkty także na rynkach zagranicznych. – Homologujemy i będziemy homologować nasze wagony na kraje europejskie – mówił prezes FPS. Toczą się już pewne rozmowy dotyczące możliwości przyjęcia zleceń spoza Polski.

Największe zainteresowanie mają przy tym budzić wagony pasażerskie. – To produkt dojrzały – przekonywał prelegent. Ocenił także, że modele oferowane polskiemu przewoźnikowi dalekobieżnemu można zakwalifikować jako produkty z górnej półki.

Wielu wagonów potrzeba także w kraju

Przedstawiciel Cegielskiego zwrócił jednak uwagę na wciąż dużą skalę wykluczenia komunikacyjnego i stan taboru innych niż PKP Intercity operatorów. Jego zdaniem w kolejnych latach zamówień z polskiego rynku będzie wciąż dużo. – Mam też nadzieje, że nasza spółka będzie brać udział w pracy przy niższych prędkościach komponentu kolejowego CPK – zaznaczył.

Prognozował też, że potoki na polskiej sieci będą rosły. To przełoży się na kolejne zamówienia z rynku krajowego. – Nie wykluczam więc eksportu, ale dla FPS-u to perspektywa kilku lat – podsumował.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Hitachi: Unowocześniajmy tradycję podróżowania koleją

Tabor i technika

Hitachi: Unowocześniajmy tradycję podróżowania koleją

Kasper Fiszer 31 marca 2025

Malinowski: PKP Intercity musi zwiększać podaż miejsc

Tabor i technika

Fryczkowski (Alstom): Możemy dostarczyć każdy typ pojazdów dla KDP

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity unieważniło przetarg na 18 lokomotyw

Tabor i technika

PKP Intercity unieważniło przetarg na 18 lokomotyw

Jakub Madrjas 10 maja 2024

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Redakcja/inf. pras 26 października 2023

Pozostałe z wątku:

Hitachi: Unowocześniajmy tradycję podróżowania koleją

Tabor i technika

Hitachi: Unowocześniajmy tradycję podróżowania koleją

Kasper Fiszer 31 marca 2025

Malinowski: PKP Intercity musi zwiększać podaż miejsc

Tabor i technika

Fryczkowski (Alstom): Możemy dostarczyć każdy typ pojazdów dla KDP

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity unieważniło przetarg na 18 lokomotyw

Tabor i technika

PKP Intercity unieważniło przetarg na 18 lokomotyw

Jakub Madrjas 10 maja 2024

Lubuskie kupuje prototypowe pociągi FPS Plus. Przetarg rozstrzygnięty

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Tabor i technika

Po czterech latach prób PKP Intercity zmodernizuje 40 wagonów

Redakcja/inf. pras 26 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5